|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fortell meg om Kik og SnapchatStraks 11-åringen maser ustanselig om å få Kik og Snapchat. Jeg har veldig lite innsikt i hva disse brukes til. Hun har Instagram og Skype fra før, og av det jeg ser så bruker hun disse helt ok og har ikke hatt noen kjipe opplevelser.
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatBegge steder er det vel slik at man selv velger hvem man skal ha på vennelisten. Altså man må legge til venner selv, og godkjenne om andre legger til deg.
|
|
|
#3 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatJeg har hørt at det er vanskeligere å oppdage mobbing og sånt på snapchat. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatJeg kan skrive mer senere, men vil bare kjapt si at Kik nå har 17 års anbefalt aldersgrense, og det er det grunner til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatSnapChat er veldig koselig. Man deler veldig kjapt hverdagsøyeblikk. Jeg digger det. Kusinen min har SnapChat. Hun er 11. Koselig med snaps fra henne. Mye hjerter og klemmer
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatJeg anbefaler denne bloggen for informasjon, panikk-motgift og klok innsikt hva gjelder å håndtere ungers ferd inn i den digitale verden.
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatJeg er fleksibel og liberal og sier ja til Facebook og Instagram fra ung alder, men hvis ungene skal bruke Kik og Snapchat så er det VELDIG viktig å prate ekstra med dem om dette med å kunne stå for det man sender ut i verden. Snapchat kan føles mye mindre forpliktende fordi det blir borte etter maks ti sekunder, og det kan gjøre at terskelen er litt mindre for å også si gufne ting. Og at de gjøres oppmerksom på dette med screen shots, og også lærer hvordan man tar det sjøl sånn at man kan lagre kjipe ting og ta det opp med en voksen.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatVi har sagt ja til Instagram og Kik, men nei til alt annet inntil videre.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatJeg visste det var lurt å spørre dere!
Ja takk! Jeg vil gjerne vite mer.
|
|
|
#10 |
|
TittelTøs
|
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatI Kik er det mulighet for å chatte med flere samtidig, og de som er med i "samtalegruppen" kan se hva de andre svarer. Derfor er det lettere for personer i denne gruppen å vende seg mot/rotte seg sammen mot en av de andre i gruppen, slik at det kan bli en form for gruppe-mobbing. Sist redigert av Strutsen : 01-09-13 kl 14:41. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Fortell meg om Kik og SnapchatJeg har møtt meg selv i døra og fordøyd en litt hårete kamel. Frøkna på 11 har (lukket) Instagram. Facebook har vi sagt nei til fram til hun er gammel nok, men Instagram har vel også 13 års aldersgrense. Jeg tror 95% av klassekameratene er på Instagram, og kanskje 10-15% er på FB. |
|
|
|
![]() |
|
|