|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerEg har tynne gardiner i ein vinterhage, og skulle gjerne hatt lodd nede, slik at dei ikkje blåste ut av døra heile tida. Trur gardinene ville henge finare også. Eg kan sjølvsagt bruke vanlige lodd som er laga for dukar, men eg hugsar å ha hatt tynne remser av små metallkuler som ein kunne legge nede i bunnfalden.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerKan det være dette du leter etter? Sinkbånd fra Stoff og stil. Jeg er påmingen måte sikker altså, for her var det ikke mye beskrivende tekst ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerHe ser jeg at Stoff og stil har brukt begrepet sinkbånd på en slik måte at det ser ut til å være det du leter etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerÅja, GUH, du er god!
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerAltså, seriøst, du anar ikkje kor lenge eg har fundert og klødd meg i hovudet på grunn av dette
![]() |
#6 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerDet heter blybånd og fåes i ulike tyngder, i hvert fall hos gardinutstyrsbutikker som fører Kirsch.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerJeg leter etter det samme. Det heter visst tyngdebånd nå, og ikke blybånd. Men jeg lurer litt på om det funker på mine gardiner. Jeg har ikke lette gardiner som flagrer, men tykke og litt tunge gardiner som er sydd mye opp, og da jeg hang dem opp viste det seg at de er for lette nederst og «spriker» utover, hvis det gir mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerJeg kjøpte nå. Sinkbånd. Det var altfor lett og hjalp ingenting. Sukk. Selv ikke nåt det ligger dobbelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerDet jeg kjøpte var tungt nok til forhenget jeg sydde til køyesenga. Og de fikk ikke akkurat henge i fred, men hang seg fint når det fikk henge i fred.
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner
Jeg ser på nettet at de fleste er 50 gram. Det er litt lite. Eller altfor lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardinerNå har jeg gitt bort forhenget så får ikke sjekka. Men nå var jo ikke lengdene så lange da, det kan jo ha noe å si. Skulle jo bare dekke underkøya.
![]() |
![]() |
|
|