Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-13, 22:34   #1
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/f...6-4118948.html

Noen av dere var vel ikke født engang men dere som husker? Hva ville du savnet hvis du hadde flyttet til 1986 og er det noe fra åttitallet du savner? Evt absolutt IKKE savner.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 22:37   #2
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?

Åttitalet var supert for meg, men jeg kan ikke si jeg savner noe. Kan ikke huske noe annet enn sorgløsheten, drømmer og forhåpninger...og ingen ting ble som jeg teodde.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 22:39   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hi-hi, jeg sitter faktisk her med pusurbøkene mine fra den tida, så dette burde jeg snart kunne svare på. Jeg fylte 13 høsten 1986.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 22:41   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde savnet datamaskin og det å ha alt av informasjon så lett tilgjengelig mest tror jeg. Siden jeg var bare 8 år i 1986 er det ikke så mye jeg savner fra den gangen.

Gammel 14-09-13, 22:41   #5
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

!986 ja, da var jeg to år og ganske så bekymringsfri, kan man få det tilbake tro?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 22:44   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok savnet det meste.

Men jeg var bare 10 år i 86, så det var en sorgløs tid!

Gammel 14-09-13, 22:56   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville savnet alt. Jeg var fem år i 1986 så det var jo bekymringsfritt, men jeg savner ingenting. Kanskje med unntak for blå Hubba Bubba, store cola-tyggiser (flate som ark) og skikkelig Mr.Freeze? .

Gammel 14-09-13, 22:56   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om jeg hadde visst om det jeg vet nå, så hadde jeg vel savnet pc, men ellers så hadde jeg det fint i 1986. Men jeg tror ikke jeg savner så mye fra den tiden heller.

Gammel 14-09-13, 22:57   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Savner babyen jeg hadde da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 22:57   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Commodore 64

Men hadde nok savnet internett.

Gammel 14-09-13, 22:58   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke, men trodde ikke det var mulig. Det er jo mange ting ved livet som MÅ være annerledes enn i 1986, enten man vil eller ei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 22:59   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg saknar å ha ei farmor. Konseptet besteforeldre gjekk med i dragsuget da ho døyde brått, uventa og altfor tidleg.

Gammel 14-09-13, 23:07   #13
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var ble 14 år høsten 1986 og savner følelsen av å være ungdom uten store bekymringer og følelsen av å være "it".
Jeg hadde nok savnet internett ja. Og dagens teknologi på flere områder.

Gammel 14-09-13, 23:11   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg var 16. Kan sakne kjensla av å ha heile livet framfor seg-eit eventyr som ventar, og alle muligheter opne.

Men ville aldr i verda gått tilbake i tid Eg hadde sakna pc og mobil, Internett, maten vi har i dag (ikkje berre kjøttdeig med ketchup, kålrabi og potet), og så hadde eg sakna mann og ungar....

Gammel 14-09-13, 23:12   #15
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde også Pusur-bok i 1986. Og har fortreng en del. Tror jeg savner familien og søstrene mine og alt jeg ikke visste.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 23:12   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra 1986 savner jeg lyden av gnissende joggesko mot hallgulv, lyden av dommerfløyte og lukten av håndballklister. Jeg savner å traske syngende gjennom regnværet på speidertur (hvorfor var det alltid regn på speiderturene?) og de gode samtalene og fnisingen på rommet til bestevenninna. Så savner jeg å få brev. Ordentlige brev, i postkassa, med frimerke. Jeg brevvekslet med venninnene mine fra stedet vi flyttet fra to år tidligere, og med noen jeg hadde blitt kjent med på speiderleir. Jeg savner besteforeldrene mine, som levde da.

1986 var året jeg fylte 13, begynte på ungdomsskolen og fikk mensen for første gang.

Vet ikke hvor mye jeg ville savnet datamaskiner og mobiler, men ville i alle fall savnet det å kunne slå opp ting så enkelt. Uansett hva jeg lurer på, en oppskrift, et fakta, et telefonnummer, et kart, værmeldingen, teksten på en sang etc ... men skulle nok fort klart å venne meg til å være uten. Men jeg tror aldri jeg ville klare å venne meg til sigarettrøyk innendørs igjen, så røykeloven ville vel være det største savnet kanskje ... I tillegg til maten, selvtilliten og økonomien fra nåtiden.

Sist redigert av My : 14-09-13 kl 23:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 23:16   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huden min, savner jeg.

Jeg ville savnet flere tv-kanaler, butikker som er åpne til lenger enn 1630, barnehager, Internett, mer grønnsaker enn rotfrukt og brokkoli i butikken, god kaffe, ett års foreldrepermisjon, mobiltelefon, ja, ganske mye, egentlig.

Gammel 14-09-13, 23:22   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 14 år i 1986 og det eneste jeg savner fra den tiden er en huden og happy go lucky-innstillingen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 00:01   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

18 år sommeren 1986, og er sikker på at jeg ikke ville leke, latet, som om jeg ville levd i 1986 en gang til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 00:02   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 15 år i 1986, og savner ikke en ting. Eller evt den smekre kroppen jeg hadde da. Men jeg savner generelt ingen perioder jeg har vært gjennom. Hvis man plutselig våknet opp i 1986 med samme alder og liv som i dag, så hadde det nok vært mye jeg hadde savnet. Men man hadde vel tilpasset seg kjapt. Vi snakker jo ikke om steinalderen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.