|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du mye ting, og liker du det?Ungene samler, jeg kaster...
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Har altfor mye. Liker det ikke. Men hvor starter jeg? Lekekassene på rommene til ungene tror jeg er i ok form akkurat nå, men oppe på stua er det et evig kaos. Enhver ledig flate er dekket av papirer og ting som ikke har noe sted de bor. Sist jeg rydda i hyllene på kjøkkenet kasta jeg to bæreposer med papir. Sånn av typen tomme konvolutter og reklame som bare er kjapt rydda unna før middag osv.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Rotter, nei! Jeg rydder og rydder, men nå som vi driver med oppussing, kun to rom berørte akkurat nå, så hjelper det liksom ikke, rotete er det støtt. Vi har blitt flinke til å gi bort og kaste også, så det hjelper litt. 4 fulle etasjer er ikke ok.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?For øyeblikket er jeg så inn i hampen drittlei av rot og ting som ikke har noen naturlig plass. Har tatt en kasterunde på soverommet nå i kveld. Vi har lite hus og jeg har alltid hatt store problemer med å kaste ting. Dårlig kombinasjon. Jeg tror jeg bare må gjøre med hard og få unna ting. Det er jo ikke så jeg kommer til å savne disse tingene. Hvis jeg en gang skulle ha bruk for noe av det så hadde jeg uansett ikke funnet dem i havet av rot.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har vært flinke på rydding, alle sammen egentlig. Vi har brukt og antikk butikk som gjør at vi stort sett har gamle møbler, og når det er noe vi ikke skal ha tar vi det dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi får mindre og mindre. Jeg har enormt med hobbygreier, men ellers er det ganske bra. Vi har pusset opp sokkelen, og alle har fått nye soverom. Dermed har vi fått gått igjennom masse der og. Men vi har fremdeles mer enn nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Jeg er veldig lei av ting og rot. Jeg er også opptatt av å redusere den vestlige verdens overforbruk og forsøpling. Samtidig liker jeg å shoppe.
![]() |
#8 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Jeg kan ikke fordra å ha liggende masse med greier jeg aldri bruker, og benytter enhver anledning til å for eksempel gi bort til loppemarkeder. Vi har mer enn nok av ting og tang, men det aller meste er ting vi bruker med mer eller mindre jevne mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Eg kaster og gir vekk. Me har alt for mykje ting, og eg føler det snart tar overhånd. Tidlegare har eg hatt for mykje forkus på "kjekt å ha", men no er det ikkje så kjekt lenger. Samboer er dessverre framleis der, men eg jobbar med saken.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Ei rotte!?!
![]() |
#11 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har mange ting, og av noe er det i overkant, men det flyter ikke over, og vi har oversikt.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Både ja og nei tilmye ting. Vi har mye mer enn vi trenger, men etter at vi bygde ut og om for fem år siden og fikk gode skap til alle har vi ganske god oversikt og vi rydder ofte og fjerner alt som er for smått. På loftet over garasjen derimot. Der står alt vi bar ut for fem år siden som ikke har fått komme inn igjen og der venter en gigantisk ryddejobb. En gang...
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har altfor mye, men har heldigvis kommet i gang med å få ryddet opp. Forrige uke gikk vi gjennom uteboden, og fikk sendt en hel haug på loppemarked. Mye gikk i søpla også, og vi fikk kasta en del elektrisk /pc-utstyr som hadde hopet seg opp. Planen er å få tatt hele huset i løpet av et par måneder.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har masse greier, og jeg liker det.
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Jeg er ikke en samler, men mannen er. Vi har våre diskusjoner. Jeg ville helst kvittet meg med GANSKE mye! Men ingen rotter nei, heldigvis.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Med barn blir det jo mye. Mannen er av typen som legger ting i kasser og skriver dato - så om esken er uåpnet etter ett år, så kaster han dem. Det er ikke dumt, men jeg får meg ikke til å gjøre det.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har ikke mye ting, men ungene har mye ræl, og mye unødig rot som vi voksne burde ta tak i egentlig. Klær som er oppbrukt og for små , sofeksempel... De trenger vel ikke ta opp halve plassen i klesskapet.
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Jeg har mye, liker tingene men ikke rotet de lager.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har for mye ting og for lite oppbevaringsplass. Akkurat nå er vi på flyttefot og jeg forsøker å skjære til beinet mtp hva vi faktisk skal flytte med oss...
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Har du mye ting, og liker du det?Vi har ikke noe sted å gjøre av rot på, så nei, det har vi lite av. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|