|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesJeg er for tiden i ulønnet permisjon og skal være det ut oktober. Trenger derfor å spare litt her og der. I tillegg så er det en del ekstra utgifter utover så da tenker jeg at vi godt kan spare litt på matbudsjettet. Noen som kan hjelpe meg med oppsrkifter og tips til billige og sunne middager? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd-tips til billige og sunne middager ønskesHjemmelagde supper!
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd-tips til billige og sunne middager ønskesMulig dette er et sånt tips som "alle" egentlig vet om og dermed ikke et tips i det hele tatt, men jeg sparte en del da jeg sluttet å kjøpe sånne ferdige pakker og poser med frukt og grønnsaker. Å kjøpe i løsvekt er mye billigere. Poteter, løk, tomater, epler osv.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesHvis du ikke baker brød selv bør du gjøre det. Det er dyrt å kjøpe brødmat på butikken sammenlignet med å bake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesSjekk tilbudsaviser. Obs har f.eks svinekoteletter til 29,90 pr kg og laksefilet til 39,90 for fire skiver.
![]() |
#7 |
koko
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesNå har de billig fårikålkjøtt rundtom. Koker man kjøttet og skjærer det i småbiter har man fort to middager på en kg kjøtt til 39 kr kiloen.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesVi sparer veldig mye på å ukeshandle, i hvert fall. Har også brukt Rema-appen mye for tips, den er fin synes jeg. Ellers kjøper vi ofte ganske store pakker med kylling, kyllingkjøttboller og slikt og deler opp så vi har pakker i fryseren med det som trengs til en middag.
![]() |
#9 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesUkeshandling sparer vi mye på, og middagsplanlegging. Vi prøver å ha suppe en dag i uka, og det er alltid ganske rimelig middag. En annen ting jeg alltid gjør, er å blande kjøttdeig med en pakke røde linser. Vi har alltid det når det er lasagne eller pasta og kjøttsaus.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesTakker for tips! Rema-1000 app skal prøves. Vi har satt av penger så det er ikke problem sånn sett, men vi bruker i overkant for mye på mat så det er mulig å spare inn en god del der. Vi MÅ også skjerpe oss på handlingen. Vi har butikk i nabobygget og det er så alt for lettvint å løpe innom. Ukeshandling sparer man penger på samtidig som det gjør at man slipper å tenke på hva man skal ha til middag hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I endring
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesRema appen er super ja.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesÅ bruke det man har i hus er lurt, ja. Jeg har fått lenger vei til jobb og har ikke butikk på hjørnet lenger og merker at jeg sånn sett sparer penger.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesI går handlet vi full middag for mandag til fredag, (to voksne, to forholdsvis storspisende barn), noe frukt, brød, melk og så videre, og betalte under 800,-, det er ganske rimelig for oss. Spesielt siden mannen kjøpte røyk også. :tsktsktsk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesStemmer i med røkla - planlegging og ukeshandling. Bake selv (jeg lager store posjoner i helgene og fryser ned). Sjekke tilbud og handle inn ekstra til å ha i fryseren. Gjør neste ukes middalgplanlegging lettere når man har noen råvarer.
Har du blitt en sånn.
![]() |
#15 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesJa, nå ser jeg at du er fra Trondheim. Blir kanskje litt langt til Svinesund.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesNæh, hadde jeg vært en sånn på ordentlig hadde jeg himlet, og ikke dratt en humoristisk :tsktsktsk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Sparemodus et par mnd - tips til billige og sunne middager ønskesJeg er også for å ukeshandle. Prøver å planlegge middager der jeg får bruke opp grønnsaker og ferskvarer som blir til overs fra en annen middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|