|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Inspirasjon til oppussing av soveromJeg har et "ekstrarom" som jeg aldri har brukt til noe fornuftig. Fordi dette rommet må passeres på vei ut til balkongen, så har jeg tenkt at jeg skal lage soverom av dette, fordi det genererer lite rot. Så kan mitt nåværende soverom bli kontor/walk in closet/roterom. Men jeg trenger inspirasjon, og det er her DERE kommer inn i bildet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromVi holder på å male 3 soverom nå, vårt eget og ungene sine. Ungene skal ha sterk lime-farge på sine rom, blir veldig fint mot de nymalte hvite listene. Vi maler vårt lysegrått (og hvite lister). Grått og hvitt er jo veldig fint sammen. Er rommet lite, bør fargen være lys ellers virker det enda mindre.
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromJeg har tenkt på grått faktisk. Bryr meg ikke så mye om at rommet virker mindre, jeg vil ha et lunt og koselig soverom. Veldig lei av at alt må være hvitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromDet rommet er jo ganske lite, men siden du bare skal ha det til å sove i, tror jeg at du godt kan dra på med en litt mørkere grå. Det er lekkers mot crispy, hvitt sengetøy, f eks.
![]() |
#5 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromJeg har hvitt soverom nå og angrer grøsselig, men det måtte gå fort når jeg flyttet inn her.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromJeg er litt usikker på hvilken nyanse vi kommer til å velge, vi har jo grått i stua og i gangen nede og oppe, men tror kanskje vi velger en litt lysere variant på rommet. Må høre med mannen hvilken farge det er, kommer liksom ikke til sin rett når jeg tar bilde.
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soverom
Ja, det jeg har lurt litt på. Kjøre på med grått og hvitt og evt noe treverk... av noe slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
Sånn sengegavl som er myk, er veldig fint. Enda finere om man kan sette sånne knapper i den syntes jeg. Må google litt for fremgangsmåte tror jeg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromVi skal male rommet vårt grått nå (fargen Grå skifer). Har kjøpt en slik hodegavl på Ikea:
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Ja. ørk. Vi hadde kaffe latte i gangen før, var så deilig å bli kvitt den. For å gjøre det enda lekrere, var alle lister i hele huset i ekkel furu. Nå er alle listene i stue, kjøkken og gang hvite, og nå maler vi alle lister på soverommene også. Trefargede lister er bortimot det verste som finnes.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromJeg synes mørk blå er fint til soverom. Gavler selges "overalt". Billigkroken på ikea fant vi en i eik som kostet 30 kroner
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromJeg digger gråfargen 'Tåkedis' og har den i flere forskjellige rom. Det fineste med den er at den forandrer seg ettersom lyset faller.
![]() |
#14 |
Salt in the rainbow
|
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromMannen og jeg skal flytte inn på et lite soverom. Jeg har lyst til å male tre vegger mørkebrune, (sjokoladebrune), og tapetsere den siste veggen (hodegavlveggen, kind of) i en mørkeblå strukturtapet. Hvite skap, hvitt tak, eik på gulvet og hvitt sengetøy, store puter og et luksuriøst sengeteppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromTror jeg faktisk hadde gått så mørkt som Amsterdam fra Halvor Bakke for Fargerike. Se side 10 her: http://issuu.com/fargerike/docs/halv...r_vol_2/11?e=0
![]() |
#17 |
Pauset
|
Det var mørkt! Jeg så for meg en litt mer som Cape Town. Fortsatt mørkt, men litt lysere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Inspirasjon til oppussing av soveromEtsy. Mye billigere enn i butikkene.
![]() |
#20 |
Salt in the rainbow
|
Det blir jo mørkt, men sammen med hvitt tror jeg det blir fint. Men Cape Town er og veldig fin!
![]() |
|
|