|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oppsigelse av forsikring på bilMan må si opp forsikringen på bilen selv ved salg, sant? Vil det nye forsikringsselskapet kunne se hvor bilen er forsikret før og er det noen form for oppsigelsestid når bilen er solgt? I dette tilfellet er deg altså jeg som har kjøpt bilen og nå ordnet med forsikring i nytt selskap, men vil hjelpe min slektning som jeg kjøpte bilen av slik at det ikke blir noe tull med doble forsikringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilDet nye forsikringsselskapet kan melde fra, og si opp den gamlevfor deg.
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilJeg har alltid gjort det selv, har Gjensidige, ingen oppsigelsestid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilForsikringsselskapet gjør ingenting før det har blitt eierskifte. Helst ikke da heller, har jeg funnet ut.
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilNår salgsmeldingen er levert til Biltilsynet kan forrige eier si opp forsikringen. Da er det ny eiers ansvar å forsikre bilen. Forsikringsselskapet kan sjekke med Biltilsynet om salgsmelding er registrert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En anelse distre
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bil
Ja, okay. Da ringer jeg de i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilTja, vi kjøpte nye biler for to-tre uker siden og er fremdeles dobbeltforsikret. For forsikringsselskapet påstår at de ikke har mottatt salgsmelding og slikt og derfor kan jeg ikke si opp forsikringen. Men jeg vet at bilforhandleren har levert salgsmeldingen, så det er vanvittig treghet akkurat her i alle fall. Må huske ringe igjen på mandag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilVelkommen i klubben.
![]() |
#9 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bil
Åhhhhh!!!!!!!!! Jeg tenkte til å begynne med at, ok, det blir ikke så mye å betale, men når det nærmer seg en måned på to biler, så er det jo litt jeg gjerne skulle brukt på andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilAtte. Jeg logget meg inn på nettsiden og fant ut hvor mye jeg betalte på leasingbilen og trakk ut det på månedsregningen siden jeg har autotrekk. Jeg har ikke eid bilen for siste regning for pokker. Har selv da heller ikke hørt noe.. det begynner å bli merkelig nå altså. Men det er kanskje sånn de tjener pengene sine.
![]() |
#11 |
En anelse distre
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilOhhh, dette var en bra påminnelse. Jeg har helt glemt dette, må ringe forsikringsselskapet for å få de til å sjekke opp forrige forsikringsselskap og så må jeg ringe min bank og si opp den jeg hadde på en bil jeg nå har solgt. Jeg fant et forsikringsselskap som kunne tilby forsikring på 3000kr mindre per år, da vil jeg ikke bruke Eika lengre i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilDet er gjerne slik at når det er forhandlere inne i bildet, så tar det lang tid før de leverer slagsmld til Statens Vegvesen. Før dette er gjort har selskapene faktisk ikke lov å ta dem ut. Og når salgsmeldingene blir levert, er det dato meldingen er underskrevet som blir brukt. Så at det er slik selskapene tjener pengene sine, stemmer ikke helt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilJeg er ikke kvitt forsikringen på den berømte bilen min som jeg leverte inn den 12. august enda!!
![]() |
#14 |
En anelse distre
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilMen har du kontaktet bilbutikken da? Det er jo de som må ordne opp i dette, vel? Dette ahdde jeg blitt frustrert over også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsigelse av forsikring på bilJeg fikk tilbake fra forsikringsselskapet faktisk, de har ordnet opp og penger er blitt betalt tilbake uten at jeg har bedt om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|