|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Annen fisk enn laks og torsk?Spiser dere annen fisk enn laks og torsk? Her går det omtrent baare i det (foruten fiskekaker da). Spiser dere annen fisk? Har dere noen gode oppskrifter i så fall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Spiser ørret, sei, kveite, rødspette og uer i tillegg. Sistnevnte er jeg ikke overbegeistret for, men spiser det innimellom.
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Stekt seifilet er kjempegodt! Vend i mel med salt og pepper, stek på middels varme til de er fint gyldne på begge sider. Stekt løk, potet og grønnsaker er tradisjonelt tilbehør for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Kveite syns jeg er veldig godt i curry. Da woker jeg raskt opp grønnsaker, heller i en form med en boks kokosmelk og noen skjeer currypaste, legger fisken oppi og baker i ovnen. Serveres med ris.
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Sei går det en del av her i alle fall.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Vi testet steinbitfileter for et par uker siden, det falt i smak hos alle tre.
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Jeg spiser omtrent ikke torsk, og laks er en greie jeg planlegger å prøve å like.
![]() |
#8 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Sei, lyr og kveite spiser vi en del av, og i det siste har vi fisket endel makrell og brosme, sistnevnte var overraskende godt, har aldri smakt det før.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Hvordan tilbereder man brosme? Får man kjøpt det i en vanig fiskedisk med helt ordinært utvalg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Sei i mengder her også. Og makrell- min favoritt- som vi fyller fryseren med mens det er sesong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?
Vet ikke hvor man får kjøpt det, vi fisket selv. Hadde det i en fiskesuppe det egentlig skulle være torsk, og har hørt folk både koker og steker brosme. Syns det liknet veldig på torsk, bare enda bedre. Fastere på en måte.
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Stekt makrell med rømmesaus. Tar bare makrellfileer og vender i mel, salt og pepper og steker på skinnsiden først så den blir sprø og andre siden etterpå til den er ferdig. Tar fisken ut av panna og koker opp 1-2 bokser lettrømme. Har agurksalat og smørdampede gulrøtter ved siden av og poteter eller potetgrateng til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Kolje, ørret og sei her. Koljen er god til Jamie Olivers fiskepai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Her går det mest i torsk og sei. Og røkt kolje. Laks og kveite en gang i blant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Annen fisk enn laks og torsk?Minsten vil bare ha laksefileet - men vi kjøper ofte det til han også nå går det mye i makrellfileet til oss (billig og veldig godt) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|