|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Vi er en jentegjeng som skal på Det lykkelige valg på Centraltheatret i oktober, og jeg har visst arrangøransvaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Eilefs kanskje? Ligger 30 meter unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Centralteatret ligger jo omtrent så midt i byen som man kan komme, med alle sentrumsrestauranter i nærheten. Så det kommer jo helt an på hva slags mat dere vil spise. Asiatisk: Alle de rimelige sjappene i Torggata er godt innen rekkevidde, det samme er Dinner, Oriental, Beijing Palace i Pilestredet, og min favoritt for tiden, Izakaya i St. Olavsgate. Ellers er jeg glad i pizzaen på Hell's Kitchen, og den italienske i Operapassasjen har også god pizza. Den spanske ved siden av har jeg ikke prøvd, men det lukter alltid deilig derfra, og jeg liker godt å sitte der i passasjen med lykter omkring, og folk som går forbi på begge sider.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Jeg liker veldig godt Dinner (kinesisk) og Marrakech (marokkansk).
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Oriental har nydelig Dim Sum og Crispy Duck.
![]() |
#7 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Xich lo på Eger, nydelig vietamesisk mat. God service, rask og veldig god mat.
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Jeg må dytte litt på denne, veldig mange gode restauranttips i tråden, men vi ser vel for oss noe mer kafeaktig. Jeg er virkelig aldri på kafe i det området, jeg synes det blir for langt å trekke ned mot Youngstorget og også Torggata, er det mulig å finne noe annet enn type Hard Rock og Egon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Hva med Brasserie France rett ved Egertorget? Det er ikke en kafé akkurat, men hyggelig og uformelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Ett glass i Rosenkrantzgate er passe kafe-aktig, men med matservering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)
Ja, jeg spiser lunsj der rett som det er -synes absolutt det er en grei plass |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Jeg var på Et glass for ikke lenge siden, og det er et veldig hyggelig sted, men jeg synes de spiller litt høy musikk. :knirk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Dus ligger jo rett over veien, og har alltid vært hyggelig med bra mat, i hvert fall?
![]() |
#16 |
Sangfugl
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Cafe Løve på Det norske teatret er veldig hyggelig og har veldig god mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I mål
|
Ja, det kunne jo også vært noe. Jaja, nå gikk jeg for Ett glass, lettvin variant når det er så uklart hvem som kommer når og om kanskje de som ikke skal på teater fordi de har en liten baby også vil komme innom og så videre og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Hyggelig spisested nær Centraltheatret (Oslo)Elias mat & sånt er hyggelig og har god og rimelig mat.
![]() |
#19 |
Tvåtusentalssuffragett
Nå er det vel ikke mer enn fire minutters gange mellom Youngstorget og Centralteatret. Men om det er for langt, så er det var cirka tre minutter til Håndverkestuene, som er et hyggelig sted med god mat. Ett glass var jeg også mye på midt på 1990-tallet. (Husker de solgte en flaske rødvin for 99 kroner!) Men det er jo like langt (kort) unna Centralteatret som Youngstorget er.
![]() |
#20 |
I mål
|
Der så det veldig bra ut! Jeg endret tidligere bestemmelse og gikk for dette!
Jeg er kanskje litt treg, men altså, 4 minutter? Vel vel, uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|