Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 12:33   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

Advent nærmer seg! Det er snart tid for kalendere og hos oss har det blitt pakkekalender!

Mine innkjøp/tips til gutter på 9-11 er:
-A4 mappe med fotballmotiv (til lapper i ranselen) kr 10 på extraleker
- refleksbånd
- refleksfigur med lys
- kam
- hårspray
- hårgele (litt dyrt men da får faren sin stå i fred)
- nissesjokolade
- penger til å gå og kjøpe lørdagsgodt
(De pleier ikke kjøpe selv hos oss)
- teaterbilletter
- trashpack-biler (oppdelt)
- speileggformer (Clas Olsen)
Eldste liker å steke seg egg!
- kinobillett (vi går på kino uansett)
- togtur med overnatting hos besteforeldre
(Må uansett da vi skal på julebord!)
- julepynt (får ulike hvert år)

Vi prøvde med aktivitetskalender et år men var vanskelig å gjennomføre pga travelt i desember

Hva putter du i kalenderen hos dere?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:07   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

Det er september, for pokker!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:10   #3
guttemamma
Superduperaktiv

guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er september, for pokker!

September er snart slutt! :-)
Jeg liker å være tidlig ute, finner da billigere ting enn siste-liten-handling!
Tips fra i fjor og tidligere år mottas også med takk!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:19   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Lysstaver
Playmofigurer
Nøkkelring
Star wars lego, kjøpt på supertilbud på europris
Ny tannbørste
Minecraft armebånd
Brillesugerør
Bøyelige blyanter

Før har vi gitt biler, lego, tatoveringer, skrivebok

Sist redigert av Chablis : 28-09-13 kl 16:10.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:23   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Herrefred.

Gammel 28-09-13, 13:28   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke med på at advent er faretruende nær, men at det er greit å være ute i god tid er det ikke tvil om da.

Gammel 28-09-13, 14:01   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sytepaver! Julemarsipanen kommer i alle butikkene i neste uke.
Og det er bare 2 mndr til 1. desember og kalendertid, vet dere. Eller liker dere å være ute i siste liten? Pøh.

Mine to vil ikke ha pakkekalendere, hulk!! Jeg prøvde å overtale dem, da jeg elsker å styre med sånt, men nei! De skal ha Legokalender og LPS-kalender.

Gammel 28-09-13, 14:03   #8
goldnugget
fornøyd

Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er lurt å være tidlig ute ellers blir gavene for dyre......
Vi legger inn juleverksted, pepperkakebaking, svømming og kino som aktiviteter for dette er noe vi skal uansett.
Ekstra Leker har mye kjekke skolesaker til 5 og 10kr
Vi planlegger ofte en filmkveld også til alle med ny film og popcorn.

Gammel 28-09-13, 14:20   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fant en butikk med masse som passer til julekalender http://www.bakerross.co.uk/pocket-money-toys

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:29   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har kjøpt gjennom hele året og tok en raid på ebay forrige uke. Nå mangler jeg bare et par til storebror. Morsomme sugerør, magiske egg som klekkes i vann, viskelær, dukkeklær, penner, teaterbilletter når vi likevel skal, godteri i helgene. Kalender er koselig!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 15:47   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fyller ofte på med litt ting som de uansett trenger, som vanter, sokker, boxere, blyanter, viskelær osv. Og godteri i helger.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 16:27   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

De hadde da fullt av legokalendere på lekebutikken i dag så jeg.

Jeg slipper unna den del siden de jo er til pappan sin også, da får de ikke hos meg.
Juletrepynt, tannbørste og pepperkakeform er fast. Så har vi noen aktiviteter. Og andre ting de evt uansett trenger.

Gammel 28-09-13, 16:37   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man skal lage pakkekalender selv, så er jeg enig i at jula er rett rundt hjørnet! Vi er så heldige å ha en bestemor som ordner dette.

Våre to får hvert år hjemmelaget fuglemat i melkekartong - det er stas å henge ut og følge med på fuglene som kommer.

Gammel 28-09-13, 17:07   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine er 5 (gutt) og jente (2,5) og jeg tenker at det er på tide å begynne å tenke på kalenderen, ja. (dessuten vil jeg gjerne lage til mann (34) også, og aller helst ha selv...)

Til ungene tenker jeg noen magiske vaskekluter (sånne som vokser ut i full størrelse i vann) selvsagt pepperkakeform den dagen vi skal bake slikt (tas fra skuffen, eller finner en ny om jeg finner en fin) og en juletrepynt de får henge på treet (kommer altså etter at det er kommet opp) som danner en samlig juletrepynt de skal få med seg når de flytter hjemmefra. Sjokoladenisse hver lørdag eller søndag, samt julaften, men det gjenstår ganske mange dager enda... så det er på tide å begynne å tenke på det, ja.

Knerten fikk legokalender i fjor, men det var ingen stor suksess. Det ble aldri tid til å bygge dem på morgenen før barnehagen, og han viste litt liten interesse for dem etterpå, så det ble en del poser som ble bygget på en gang sånn i oppsamlingsheat i helgene... så i år blir det pakker, ja. Mikro fikk kalenderen sin i fjor, og da kommer den med pakker, fra mormor (duplo, tradisjon fra knerten fikk sin, alle barnebarna får kalender med duplo av dem jula mellom 1 og 2 år gammel)

Planer om litt ebay-shopping, men ikke helt funnet den store gullgruven/inspirasjonen enda.

Gammel 28-09-13, 17:08   #15
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hårstrikk til henne da, DET har jeg funnet der. (også finner jeg masse rart jeg selv kunne tenke meg, jeg kan lage en liste med linker så kan mannen tilfeldigvis få den sammen med hint om at jeg vil ha kalender?)

Gammel 28-09-13, 17:08   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt to legokalendere i år... Enkelt og mye billigere enn en pakkekalender.

Gammel 28-09-13, 17:10   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi kan jo pakke inn litt fuglemat den dagen vi skal lage fuglemat. vi lager det i julegave til besteforeldrene (i fjor fikk de også hjemmelagede tennbriketter av avispapir dyppet i stearin, men det var ikke ungene gammel nok til å ha tålmodighet til å lage mer enn 2 av hver, så vi får se om vi gjentar den suksessen eller venter til de er litt eldre...)

Gammel 28-09-13, 18:00   #18
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pakker med fine viskelær kan deles opp og gi glede i noen dager.
Tøffe reflekser er en lur ting å få.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:02   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg har kjøpt to legokalendere i år... Enkelt og mye billigere enn en pakkekalender.

Jeg og! Lego friends til eldste og lego city til yngste, så da er vi i havn. Eldste var så glad da den kom i posten forleden. Yngste bryr seg ikke stort.

Sist redigert av millact : 28-09-13 kl 22:44.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:06   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mine fikk valget mellom pakkekalender og legokalender og var ikke i tvil. De hadde begge deler i fjor (fordi "alle andre har lego kalender ) og legokalenderen ble mindre og mindre stas utover i desember. Jeg hadde selv pakkekalender som liten og synes det er like stas å ordne den til som ungene synes det er å åpne den.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.