Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

München - noen som vet noe

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 11:23   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

München - noen som vet noe

Jeg skal tilbringe en hel arbeidsuke i München. Er det noen som har vært der?

Jeg skal være på konferanse på dagtid, men vi er 6-8 fra jobben som reiser sammen. Vi vil gjerne ha tips angående restauranter og andre interessante ting man kan gjøre.

Gammel 08-10-13, 11:42   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: München - noen som vet noe

München er en herlig by! Du må ta deg en tur til det roterende tårnet i Olympiaparken. Englisher Garten er obligatorisk, der finner du også store biergarten og tyskere i läderhosen som spiller ompamusikk til alle døgnets tider Du må få med deg slottet Nymphenbürg, Marienplatz i sentrum er helt nydelig, her bør du få med deg klokkespillet i rådhuset altså. Og liker du kunst er Pinakothek og Glyptothek obligatorisk stopp også. Deutches Museum er det beste tekniske museumet jeg noen sinne har besøkt, det tok meg to besøk å få med meg hele. Også har du jo Viktualienmarkt rett ved siden av Marienplatz, god gammeldags markedsplass som bugner av godsaker Botanisk hage, dyreparken og Sea world er også morsomt.
Er du interessert i WW2, så er jo München nærmest nazismens arnested, og kan skilte med Feldherrenhalle hvor det mislykkede kuppet fant sted. Konsentrasjonsleiren Dachau ligger like utenfor byen, og tar du toget en snau time mot alpene, kan du besøke landsbyen Berchtesgaden hvor Hitlers hus Berghof lå, og det arrangeres utflukter til det såkalte Ørneredet. Jeg har vært der, og utsikten derfra var formidabel! En times togtur unna finner du Salzburg også, nok en fantastisk by.

Gammel 08-10-13, 12:33   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

kan du besøke landsbyen Berchtesgaden hvor Hitlers hus Berghof lå, og det arrangeres utflukter til det såkalte Ørneredet. Jeg har vært der, og utsikten derfra var formidabel! En times togtur unna finner du Salzburg også, nok en fantastisk by.

Jeg har vært i Salzburg tidligere, og da besøkte vi også Berchtesgaden og Ørneredet. Men jeg var bare 11 år den gangen.

Men ellers tusen takk for tips. Det er jo nesten sånn at jeg angrer på at jeg skal være så mye på konferanse.

Gammel 08-10-13, 11:59   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært en gang i München, da på en travel messe, så jeg ikke med meg så mye annet en bierstube med damer som kan kan bære sinnsykt mye øl, vi spiste sweinehaxe med mos og sauerkraut. :enkle forhold: Men en stor bierstube er jo en opplevelse.

Vi spiste middag en kveld, også veldig spesielt "Rathaus", det er Rådhuset med en gedigen restaurant i kjelleren. Maten var typisk tysk, men atmosfæren og stemningen var på topp. http://no.tripadvisor.com/Attraction...a_Bavaria.html

Det ble mye øl og bommerlunder (snaps) den turen, men vi lo mye da.

Gammel 08-10-13, 12:59   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilbrakte tre sommermåneder i München som student, men når jeg tenker meg om nå, husker jeg egentlig mest at vi drakk masse øl. Eller jeg husker mye sosiale ting og kollegene mine og sånt, men ikke så mye som er aktuelt for en besøkende. Det er en hyggelig by å rusle i, og det er flere enorme parker, Englischer Garten, for eksempel. Museene Flubby nevner er fine, og er man interessert i kunst, er Lenbachhaus også verdt et besøk. Og så er det jo veldig mange hyggelige Biergarten der, uten at jeg selvsagt husker noen navn her og nå. Jo, Augustinerkeller husker jeg. Jeg fant en oversikt på http://www.xn--biergrtenmnchen-4kb72b.de/Hauptseite.

Det er ikke under Oktoberfesten du skal være der, da?

Gammel 08-10-13, 13:10   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Nei. Oktoberfesten foregår visst hovedsakelig i september. Men kjenner jeg et par av kollegene mine rett, så kommer vi nok til å drikke litt øl.

Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre noe annet også. Særlig siden jeg skal være borte i 5 dager.

Gammel 08-10-13, 13:27   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Den mest berømte ølkjelleren er vel Hofbräuhaus, som er en severdighet i seg selv

Gammel 08-10-13, 13:32   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Den mest berømte ølkjelleren er vel Hofbräuhaus, som er en severdighet i seg selv

Jupp! Der var vi! :demrer:

Gammel 08-10-13, 22:41   #9
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var der med jobb for noen år siden, men hadde det supertravelt, så det ble bare spising. Var så klart innom Hofbrauerhaus, og spiste middag på en afgansk restaurant som hadde utrolig god mat. Vi gikk forbi to kvelder og det var stappfullt, og tredje kvelden fikk vi plass og det var en høydare. Kanskje det var Lemar?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 13:31   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Ja, og forresten, Bavaria Filmstadt! Er man litt filminteressart, så er det ganske kult å besøke "Das Boot", lykkedragen fra "Den uendelige historien" og sikkert mye mer. Vet ikke om de fremdeles har Derrick-kulissene oppe, eller om han er så utdatert at de er rigget ned.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.