Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 00:28   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Carrera pusser opp!

Vi bor i et hus som egentlig aldri har blitt helt ferdig. Til min store irritasjon og frustrasjon, og uten å evne å faktisk ta tak selv. Men, når jeg irriterer meg lenge nok, så skjer det ting, og jeg setter i gang.

En, eller to ting som aldri har blitt gjort, er det å ferdigstille to ganger. En på loftet, og en i kjelleren. Alt klargjort, men ikke ferdigstilt.

Det som står igjen begge steder er endel tapet, maling og listing. Pluss maling av tak i kjelleren. Det er betongtak der, og det sluker utrolig mye lys.

Nå kom jeg da altså dit at jeg ble dritlei, og jeg bestemte meg for å ta saken i egne hender. Hadde overhodet ikke peiling på den jobben som sto foran meg, men man lærer så lenge man lever.

Første skritt var å male taket i kjelleren. Det var fort gjort. Så var det å
finne frem tapeten. Ja, for det var kjøpt inn rikelig, og det lå i et kryploft.
Da det var funnet frem, så ringte varselklokkene. Er dette nok?? Frem med målebånd og godt gjemte matte-egenskaper. Konklusjonen ble at jeg manglet snaue 2 meter tapet. Her må hjernen legges i bløtt...

To ganger, hvorav den ene er synlig og den andre mindre synlig. Det var helt klar hvilken som måtte ofres for et skille på tapet.

Ja, for jeg tenkte jo først at siden vi har lagt maletapet fra før, så måtte jeg fortsette med det, og noe sa meg at den vi har ikke er å oppdrive lengre, siden det er *kremt* noen år siden vi bygde.

Og ganske riktig: den er ikke å oppdrive lengre. Ble en runde på forskjellige butikker, og jeg fant en som var i samme gata som den vi har. Er tapet med struktur i dette.

Jeg følte meg ikke helt vel med dette, så jeg dro hjem for å tenke. Kom frem til at jeg kunne bruke den gamle tapeten på noe nede i kjelleren, slik at det ble bare den ene veggens om ble med ny tapet, og dermed sådde jeg et nytt tanke-frø... Hva om jeg bryter helt og lager en kontrastvegg??

Lo bare av tanken, for hallo...dette er en kjellergang. Et sted hvor ingen ferdes, annet enn når man skal på vaskerommet eller i garasjen. Kan da ikke bruke penger på slikt der... For en ferdigtapet er jo DYR.

Men tanken var sådd, og en ny runde fortalte meg at det jo ikke er så mye dyrere. Maletapet er billigere ja, men så kommer maling i tillegg.

Jeg bestemte meg, fant en tapet jeg likte og dro hjem.

Jeg måtte først sprakle litt skjøter på veggen, noe jeg aldri har gjort før. Men her kom "sinnasnekkern" meg til hjelp. Innså at jeg har fanget opp endel derfra, så jeg gøv løs.

Så var det å legge maletapet på de veggene som var halvlagt, og så ny tapet på den hele veggen. Har aldri lagt tapet selv før, men det gikk jo over all forventning. Har jo sett på før, pluss det jeg har snappet opp på tv, og gode råd fra damen på byggmakker.

Når all tapet var ferdig lagt, så var det "bare" litt maling som gjensto. Ikke bare nede i kjelleren, men også opp trappeløpet. En jobb jeg ikke gledet meg til, for det er så mye å maskere. Men du verden så fort det gikk når man først var i gang, og med god malehjelp fra storesøster så ble det en fornøyelse å male.

Det morsomste, og mest spennende med det hele var mannen. Han var på jobb, og jeg skal innrømme at det gikk en liten djevel i meg da jeg satte i gang. Dette er en jobb vi skulle gjort for lengst, men jeg har ikke møtt noe interesse, så da kunne han jo bare sitte der da, uvitende I tillegg så kom også overraskelsemomentet. Det å vise at jeg faktisk kan!!

Han kom hjem i dag, og det var med spenning vi kjørte hjem fra flyplassen. Hva ville han si?? Både til utførelse og tapetvalg??

Han ble kjempeoverrasket, og imponert!! Tror ikke han helt trodde at jeg hverken kunne eller ville, men det kunne jeg.

Her kommer noen bilder av før og etter. Ikke lett å ta gode bilder i en trang kjeller, men dere ser nå litt. Bildet av taket viser taket i gangen og vaskerommet. Glemte å ta bilde før jeg satte i gang, men her ser dere hva litt maling utgjør.

Kjennner jeg er litt stolt over egen innsats nå, og gleder meg til å få opp lister og få ferdigstilt rommet helt, og så gå løs på resten av det som er av arbeid i huset!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gang1.jpg (282,3 KB, 215 visninger)
Filtype: jpg gang2.jpg (313,3 KB, 166 visninger)
Filtype: jpg gang3.jpg (294,1 KB, 226 visninger)
Filtype: jpg gang4.jpg (305,3 KB, 174 visninger)
Filtype: jpg gnag5.jpg (301,5 KB, 193 visninger)
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 27-11-15 kl 22:28.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 00:36   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne...

Flink!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 01:10   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Knallbra!

Gammel 09-10-13, 01:52   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 06:30   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du kan fikse selv! Flinka!

Gammel 09-10-13, 07:14   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra!!!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 07:21   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stilig!

Gammel 09-10-13, 08:27   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Flott.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 08:32   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint! Og så inspirerende å lese for meg, som også er i samme irritasjonsgate som deg, med uferdige greier her og der, mens jeg bare sitter og venter på at mannen (som alltid er opptatt) skal gjøre det ferdig. Nei, jeg må visst ta i et tak selv her!! Og det skal jeg!

Gammel 09-10-13, 08:52   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 08:53   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flink!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 08:56   #12
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Imponert!
Du har vært kjempeflink.

Gammel 09-10-13, 09:08   #13
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Så bra!

Gammel 09-10-13, 09:13   #14
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Well done!

Gammel 09-10-13, 09:14   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Imponerende!

Gammel 09-10-13, 09:16   #16
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godt jobba!
Man vet ikke hva man kan før man har forsøkt.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:19   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flink du er!

Får kanskje få ut fingeren selv jeg også....

Gammel 09-10-13, 09:21   #18
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Bra jobbet!!

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:31   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobba!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:45   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flinka!

Jeg burde gjort det samme, for jeg går stdig å irriterer meg over ting som lar seg fikse om man bare får ånden over seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.