|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva er "norsk mat"?I barnehagen til sønnen min skal de markere FN-dagen ved at alle foreldre har med en matrett fra landet de er fra. Vi er mer eller mindre alene om å være norske der, sønnen min er den eneste med to norske foreldre på begge storebarnsavdelingene, og jeg tror ikke det er noe på småbarnsavdelingene heller. Så da kan jeg ikke skulke unna, synes jeg.
![]() |
![]() |
#5 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Grøt eller fisk. Unngå kjøtt mange ikke vil kunne spise.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Spekeskinke - (men her er jo svin)
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Lefse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Vafler med brunost eller jordbærsyltetør - eller sveler.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Her var jo mange supre forslag, tusen takk. Selv klarte jeg bare å tenke på fårikål, og det blir alt for tidkrevende. Tenker det kan være greit unngå svin, ja. Kan de som ikke spiser svin (men andre animalske produkter) spise mat med melange i?
![]() |
![]() |
#14 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Lefse med smørkrem/ kanel og sukker, svele med brunost, vaffler med syltetøy. Natronkake. Potetkake. Smørbrød med røyklaks og eggerøre.
![]() |
#15 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Jeg tenkte også umiddelbart på fårikål, men det er jo litt urealistisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Jeg jobbet en stund på voksenopplæringen, og var med på sommeravslutning der alle skulle ha med litt mat. En av lærerne hadde med lapskaus, og det var veldig populært.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Hvis det er muslimske barn der, bør man kanskje unngå kjøtt for sikkerhets skyld, ja. Ikke alle muslimer overholder reglene om halalslakting, men en del gjør det jo. (Jeg har en kollega av hver "type"; den ene unngår bare svinekjøtt og spiser alt annet kjøtt, men den andre spiser bare halalkjøtt og holder seg derfor til fisk når vi er ute.)
![]() |
#20 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er "norsk mat"?Jeg synes vafler og kanelboller var veldig gode ideer. De kommer sikkert til å forsvinne fort. Lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|