|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gravide kvinner som dørI lys av denne Overhalla-saken lurer jeg på følgende: Hva gjøres med babyen(e) i magen om mor dør? Tenker da særlig når det er snakk om babyer som nærmet seg termin, og under andre omstendigheter ville vært levedyktige utenfor magen. Lar de babyen bli værende i magen når mor gravlegges, eller tas de ut for en egen seremoni/ begravelse? Eller er det kanskje pårørende som bestemmer dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørHvor langt var hun på vei da? Jeg vil innbille meg, uten at jeg vet noe om dette, at barna forblir i mors liv med mindre hun er veldig høygravid.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gravide kvinner som dørJeg lurer på hvor grensen går ved dobbeltdrap jeg, når det er snakk om gravide. Eller blir det aldri regnet som drap også på barnet selv om moren er nær eller har passert termin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørHadde jeg vært etterlatt hadde en synlig/kjent graviditet skulle blitt tiltalt som dobbelt/trippeltdrap om det hadde vært opp til meg.
![]() |
#5 |
Teller ned
![]() Sv: Gravide kvinner som dør
Tror ikke det blir regnet som drap på ufødte barn, men er ikke helt sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Gravide kvinner som dørDet var jo en annen sak nylig også, der en mann drepte sin høygravide kone(?). I det tilfellet hadde hun enten nådd termin eller rett før, og man var usikre på om mannen ville bli siktet for ett eller to drap. Men jeg har ikke fått med meg hva konklusjonen ble. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørAkkurat i Overhalla-saken mener jeg at det ble sagt på nyheter at gjerningsmannen ikke kom til å bli siktet for drapet på fostrene, fordi etter Norsk Lov kan en gjerningsperson bare siktes for drap på fødte individ.
![]() |
#9 |
X First Lady
![]() Sv: Gravide kvinner som dørBarna er ikke regnet med utrolig nok når denne mannen skal dømmes. Han vil bli tiltalt for kun to drap. De små levde jo da de ble drept i mors liv og mannen burde straffes for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tatt på
|
Helt enig
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørMen hvorfor kan man da forsikre det ufødte barnet? Et ufødt barn har jo rettigheter på veldig mange områder. Det er ikke riktig at et levedyktig foster ikke skal ha legale retter.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Helt for jævlig. Heia norsk lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørFor å svare på det du spør om, ikke når det kun gjelder drap. En jeg vet om døde rett før hun fikk gutten sin, de valgte å ta babyen ut for så å legge den i armene på mammaen sin i kisten hennes.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørHun var i åttende måned. *opplyser* |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørBegriper ikke at han ikke tiltales for drap på de barna.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørHelt enig. |
![]() |
![]() |
#17 |
Truth is in the x-files
|
Av og til skulle jeg ønske jeg hadde studert juss ...
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørSelv om man ikke kan straffes mer enn 21(?) år, så er det likevel noe med å la disse barna som aldri fikk leve få den eneste oppreisningen de kan få; nemlig at deres morder blir dømt også for mord på DEM. Ufattelig viktig, slik jeg ser det.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Gravide kvinner som dørJeg leste et sted at sjelen tar bolig i det ufødte barn etter 120 dager. Om det var etter Bibelen eller Koranen husker jeg ikke, men det hadde jo vært en grei rettesnor for lovgivningen også...? |
![]() |
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
Så trist, men likevel så vakkert gjort.
![]() |
|
|