Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Frisørtime i dag - what to do!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-13, 08:39   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Frisørtime i dag - what to do!

Jeg har nå ganske langt hår som er delvis oppklipt. (Spiss bak). Jeg tok permanent i mai 2012, og det er fortsatt rester av den igjen i håret. Når det er nyvasket er det ikke så verst, men utpå dagen blir det tungt og trist...... (Tykt hår)

Nå har jeg litt lyst til å gjøre mer enn bare å stusse, men samtidig holde litt på lengden. Legger ved to eksempelbilder på hvordan jeg ser ut nå. Ser at midtskill ikke er særlig heldig...

Finnes det noen fine frisyrer der ute som kan passe meg?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Blæst.jpg (101,6 KB, 194 visninger)
Filtype: jpg Odajakka.jpg (206,5 KB, 190 visninger)
Gammel 25-10-13, 08:41   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisørtime i dag - what to do!

Tror du kler litt lugg av noe slag. Litt mer schvung over det tror jeg, enn sånn rett ned på hver side.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 08:52   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Lugg, ja!

Gammel 25-10-13, 09:21   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lugg er stilig - men det ser litt ut som du har en "kvervill" (hva det heter på bokmål vet jeg ikke, men du skjønner hva det er iallefall) - Lugg krever jo glattetang på daglig basis da da. - Kanskje skråklippe litt foran, for å ramme inn ansiktet litt mer?

Gammel 25-10-13, 10:12   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lugg var det jeg skulle si også. Gjerne oppklippet slik Maveric la bilde av seg selv nylig. (Med god oppklipp og tynning for mer volum.) Du har jo kjempefint hår!

Gammel 25-10-13, 10:31   #6
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Lugg ja. Jeg har nok kvervill som Che observerer, men har da hatt lugg før. En skrå en kunne vært noe kanskje, må se litt på gamle bilder av meg selv.

Gammel 25-10-13, 11:23   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Syns du er kjempefin på håret nå med de krøllene og den lengden.
Men en skrå lugg hadde du kledd ja.

Gammel 25-10-13, 11:47   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg klippet lugg sist og selv om jeg var dødsskeptisk er jeg veldig fornøyd!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 13:57   #9
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Frisørtime i dag - what to do!

Du hadde kledd å få håret klippt litt opp sånn rett av. Slik at det blir litt luftigere om du skjønner. Ikke direkte lugg men skrå det litt foran. Da kan du bruke fingrene mens håret tørker for å få frem krøllene/fallet. Nydelig hår har du og farge.

Sist redigert av Michelle : 25-10-13 kl 14:05.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 14:55   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke lugg, synes det ofte blir tung "look" for ansiktet.
Men jeg synes du skal klippe av en del cm, til litt nedenfor skuldrene og myke opp inntrykket litt. Hvis du går til en flink frisør vil jeg tro hun/han har noen ideer, særlig hvis frisøren er flink til å virkelig se hva man kler.
Nydelig farge på håret du har!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 15:05   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok også gått for et litt lettere uttrykk, tror jeg, men nå er du vel ferdig.

Får vi etterbilde, eller?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:30   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kanskje klippe opp litt og tynne litt sånn at du får litt løft i skillen?
Jeg har ikke så greie på langt hår men kanskje bruke saltvannsspray eller noe som gjør at håret holder seg igjennom dagen? En flink frisør gir deg sikkert bar tips.

Jeg tør ikke bare sette meg ned i en frisørstol. Jeg har alltid med bilder.
Nå er du vel ferdig men kanskje noe sånt som hun til venstre?

evt hun til venstre her også--

Håper på bilde.

Gammel 25-10-13, 17:41   #13
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Jaja, det ble kortere iallefall! Masse hår er borte, men det vokser da heldigvis ut igjen!

Gammel 25-10-13, 17:59   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kjempefint!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 18:04   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Flott!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 18:10   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det synes jeg ble veldig fint!

Gammel 25-10-13, 18:25   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det kledde du virkelig kjempefint

Gammel 25-10-13, 20:05   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Frisørtime i dag - what to do!

Denne frisyren kledde deg virkelig
Denne kan du variere med alt fra glatt til litt krøll.

Jeg har fall i håret og bruker et produkt fra Moroccanonoil som fremhever krøllene/fallet "Curl defining cream" Finnes andre gode merker også. Tar litt i mens håret er fuktig og bøyer hodet mens jeg blåser litt under for å få volum og etterpå oppå. Lar det bli sånn halvtørt og puffer litt opp med fingrene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 20:35   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Dette er kjempefint til deg. Smashing!

Gammel 25-10-13, 20:58   #20
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Du kledde virkelig den nye klippen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.