|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
![]() Storebror blir invitert på ferie til Korea!Storebror blir neste år invitert på ferie til Seoul av sin storesøster (mannen sin yngste datter) Storesøsteren er 26 og skal reise sammen med moren sin som jeg har et helt ok forhold til. De skal være vekke i tre uker. De skal betale reise og opphold og mat for han. Vi skal bare sende med han lommepenger.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Heldige han. Seoul er en kul by! Jeg var der sammen med en venninne, jeg var 21 og hun 26, og Seoul opplevdes veldig trygt. Koreanerene er ordentlige, høflige og Seoul var mye renere enn andre storbyer jeg har vært i. De offentlige toalettene var en fryd, faktisk.
![]() |
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Åh, det må jo være en kjempeopplevelse for ham! Så lenge dette er folk du, og gutten din, kjenner, har et godt forhold til og stoler på, må du jo nesten bare la ham få lov å reise.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Åh, for en opplevelse det kommer til å bli for ham.
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Storebror har et veldig godt forhold til storesøsteren selv om de ikke treffes hver mnd. Og jeg stoler helt på både henne og mammaen hennes.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Heldige han! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Jeg hadde ikke vært i tvil, klart han må få reise. Hva er en uke av mange års skolegang mot en sånn opplevelse. Og en 12-åring klarer seg nok fint i tre uker uten foreldrene sine og de uten han.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!
Tell me about it.
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Nå har jeg akkurat snakket med en venninne som er politisk aktiv og hun sier at det skal MYE til før rektor på skolen her kan nekte storebror fri til en sånn tur. Storesøster er helt klar på at han skal ha skolearbeid med seg og at han kan skrive en oppgave om det han opplever i Seoul av kultur og tro. De snakker også om å ta en langhelg "rett over til Japan"
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Send ham avgårde sier jeg og. Det vil bli fantastisk for ham, for en opplevelse!
![]() |
#13 |
er her
|
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Send han ja, det blir nok en kjempe tur og jeg kan signere Niobe, seoul oppleves som en veldig trygg by. De er utrolig renslige, høflige og hyggelige folk. Jeg var mer trygg der en kveld, enn jeg har vært i oslo. ( dog er det seks eller sju år siden jeg var der)
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Åååå, heldige gutten
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Jeg må jo også si at jeg synes det er stort av eksen til mannen min at hun inviterer med seg min og min mann sin sønn til på en slik relativt kostbar tur.
![]() |
#16 |
|
Nå blir det jo mer og mer vanlig at skoler og kommuner innfører nullfravær for ferier og sånt da, så jeg vet ikke om jeg ville påstått at det skal så veldig mye til før rektor kan nekte fri. Men det er jo bare å søke det, jeg hadde definitivt latt min reise om han fikk en sånn mulighet.
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Så heldig han er! Og så fint at dere har et sånt forhold i storfamilien. Jeg ville også hatt litt klump i magen. Men tenkt at det er en helt fantastisk mulighet og et eventyr for ham .
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
By the Sea
|
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Hva tenker han selv?
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Han vet det ikke ennå. Storesøster vil gjerne fortelle til han selv når hun kommer på besøk her før jul.
![]() |
#20 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!Vi sendte eldstemann på tur med mormor og morfar i fem og en halv uke, da han var 14.
![]() |
|
|