|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ditt daglige brødJeg har noen brødspørsmål til dere i dag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Ditt daglige brødVi baker brød, og bruker Regal 4-korn-mel. Sist redigert av Husfruen : 30-10-13 kl 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Ditt daglige brødDet går nokså nøyaktig ett brød om dagen, pluss en pakke eller to med polarbrød i uka. vi kjøper det sunneste brødet våre tannløse barn vil spise. Det billigste brødet blir for fort tørt, og skorpene er harde. Gjennomsnittsbrødet koster 25 kr.
![]() |
#4 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Ditt daglige brødVi spiser ikke veldig mye brød, men det går omtrent et halvt brød om dagen (mest av en havrebrødtype). Jeg baker også brød selv, men det er det bare jeg som liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ditt daglige brødJeg spiser nesten ikke brød og foretrekker dansk rugbrød. Det hender at jeg kjøper hos bakeren, skjærer i tynne skiver og fryser ned.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt daglige brødFamilie på to voksne og to barn (8 og 2 år) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Ditt daglige brødVi baker innimellom og da veksler vi på matpakkebrød og havrebrødet. Vi har en ettåring og de små blir så rare i magen om de får brød som er veldig grovt. Ellers var vi veldig glad i solsikkebrødet tidligere.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt daglige brødVi er 3 stk, 1 voksen og 2 barn på 7 og 10 år. Vi spiser ca 2 brød i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Ditt daglige brødVi (2 voksne og en stor tenåring) spiser ca 172 brød pr dag, og jeg bruker Møllerens saftige kornbrødmix. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ditt daglige brød
Eller, å si at vi ikke tenker pris blir feil. Jeg kjøper ikke bakerbrød hver gang vi kjøper brød, men av de vanlige brødene kjøper vi det vi liker best.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ditt daglige brødVi spiser omtrent bare dette eller dette, deler i brødskjæremaskin på butikken og spiser fire brødskriver om dagen i uka. Da har jeg med meg to på skolen og poden har med seg to i barnehagen. Til frokost spiser vi havregrøt.
![]() |
![]() |
#13 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ditt daglige brødJeg merker at vi ikke er en vanlig norsk familie naar jeg leser dette. Vi er to voksne og ett barn. Vi kjöper et halvt bröd til helgen, evt. rundstykker. Det holder til helgefrokostene. I uken er det bare sönnen som spiser bröd, han spiser en eller max to skiver til frokost og det var det hele. Han spiser ikke bröd paa skolen, og faar varm lunsj naar han kommer hjem (eller paa skolen hvis det passer saann). Vi kjöper grovest mulig bröd, helst biologisk, men det hender saaklart at vi skeier ut med lyse rundstykker. Jeg aner aerlig talt ikke hva brödet vaart koster. Med denne mengden (under ett helt bröd i uken) blir det jo ikke noen store summer uansett. Jeg pleier aa faa brödet skaaret i skiver hos bakeren slik at det kan fryses ned. Da tar jeg opp den mengden skiver sönnen vil ha til frokost og putter dem i toasteren eller i microen for aa varme dem litt för de smöres. Ferskt bröd til helgen, dog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ditt daglige brødVi (en voksen og to barn) spise omtrent et brød i veka. Med andre ord kjøpe eg to og kaste halve. Eg sjølv spise ikkje brød, og ungane spise kun til skulemat. Her er kornblandingar og gryn meir populært. Kjøpe havrebrød eller grovt landbrød
![]() |
![]() |
#15 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ditt daglige brødDet er kun eldste som får med seg brød daglig. Jeg kjøper rug eller havre på REMA. Synes butikkbrød har blitt svært like og ganske bra. Vi voksne liker best brød fra den franske bakeren, som surdeig, valnøtt og rug. Jeg liker Baker Hansens spelt. Og savner Ingers rugbrød. Jeg har skiver i fryseren. Forbruket er lite, derfor er det ikke så viktig hva det koster.
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Ditt daglige brødMannen baker brød hver helg, det går med 5-6 brød i uka. Han baker veldig grovt brød, det er sånn han og ungene liker det best. Jeg spiser ikke så mye brød, kun 1-2 skiver til kveldsmat i ny og ne. Ungene spiser 1-2 skiver til frokost, 2-3 til lunsj og 1-3 til kvelds.
![]() |
#17 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Ditt daglige brødIngen spiser noe særlig brød her, tipper det går et halvt et i uka. Vi kjøper ulike typer grovbrød, skjærer de opp i butikken og fryser ned.
![]() |
#18 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ditt daglige brødVi baker stort sett brød. Jeg har ingen fast oppskrift, slumper oppi det jeg har av mel. Det er nesten alltid mest havregryn i. Når vi kjøper, velger vi alltid det groveste brødet som likevel er saftig. Jeg er mest opptatt av sunnhet, ikke pris.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ditt daglige brød
Mine to nærmeste kollegaer på jobb er fra Tyskland og Sverige, og de er helt sjokkert over brødkulturen i norske barnehager og i Norge generelt og synes fryktelig synd på ungene.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Ditt daglige brødJeg har pleid å bake surdeigsbrød men fikk noe trøbbel med kulturen min. Har funnet et surdeigsbrød som virker ok, vi kjøper bare dette for tida. Det er kun barna (8, 11 og 13 år) som spiser brød og det går 3 brød i uka (stort sett bare til skolemat). Det viktigste for oss er at råvarene har høy kvalitet og at brødet er skikkelig preparert (dvs surdeig). Deretter kommer smak. Vi betaler det det koster. Sist redigert av konsulenten : 30-10-13 kl 19:42. |
![]() |
![]() |
|
|