|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ok med loddselgere med betalingsterminal? | |||
| Ja |
|
67 | 68,37% |
| Nei |
|
21 | 21,43% |
| Vet ikke |
|
10 | 10,20% |
| Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Hva hadde du tenkt om en som solgte lodd for det lokale idrettslaget, skolekorpset, bedehuset etc. hadde med seg betalingsterminal når han/hun gikk rundt på dørene?
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Jeg hadde tenkt; kreativt! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Kreativt ja. Hvis man ikke vil ha får man bare være ærlig og si nei.
|
|
|
#5 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?En jeg diskuterte dette med mente at det ville være litt for "invaderende".
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Ubetinget positiv til kort og terminaler. Og er ganske pinlig berørt over å ikke ha ei krone i hus, som regel.
|
|
|
|
#8 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Det må da være greit? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Stemte ja. Har aldri kontanter men skulle gjerne kjøpt lodd hvis noen ringte på.
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Det hadde vært veldig greit. Det hender titt og ofte at jeg ikke får kjøpt lodd da jeg ikke har kontanter. Dersom man ikke vil kjøpe, kan man heller si nei. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Nei. Av to grunner. Den ene er at da må kun foreldrene gå med lodd - jeg syns det er en fin ting for barn å gjøre. Den andre er bare at jeg ikke liker det, det kjennes pressende, og da blir jeg negativ. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?
Samme tenkte jeg.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Hvis jeg ser bort i fra at jeg synes loddsalg er litt irriterende i utgangspunktet, så gjerne med betalingsterminal for min del. Vi har sjelden kontanter i hende.
|
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Tja, jeg er litt delt, jeg synes barna bør selge lodd, det blir vel umulig med en bankdings på slep. Ellers positiv, siden jeg sjeldent har kontanter, da må jeg låne fra barna. (Som jeg ofte gjør...)
|
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Jeg er ikke så positiv til betalingsterminal pga. at det koster ekstra penger for dem å leie og drifte og evnt. provisjon om de har en sånn type avtale på betalingsterminalen de låner/leier. Så skal jeg kjøpe lodd på døra så vil jeg betale med kontanter i tilfelle og alt går direkte til det de samler inn til, og ikke til leie og drift av bankterminaler. Mange har jo ikke kontanter hjemme kanskje bestandig, men unger bør ikke gå rundt med betalingsterminal. Det er store muligheter for å gjøre feil når det gjelder disse. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Nå lo vi godt. Absurd var mannens reaksjon.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Det hørtes da praktisk ut. Både sikrere (for dem som slipper å håndtere og passe på kontanter) og enklere (for den som skal kjøpe). Hvis de mener kostnaden ved å bruke en slik oppveies av at de får solgt mer lodd, så er jo det greit.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Joda, jada, men nei, jeg synes også at loddsalg bør ungene stå for selv, og synes ikke de skal (kan?) sendes ut med betalingsterminal. Også vil man jo trenge mange om de ikke skal gå en kveld hver? Og det høres neppe lønnsomt ut?
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?Aldri hørt om, men jeg hadde nok kjøpt.
|
![]() |
|
|