|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Ny fordomstråd - landsdeler!Ref. Norgesferietråden - kan vi lage en hyggelig, selvironisk og glimt-i-øyet tråd om fordommer man har om folk i ulike landsdeler? Om de er bekreftet ved observasjon, om de er BARE fordommer?
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg hadde en gang gleden av å reise rundt og besøke selskaper i mye av Norge. Selskaper i samme bransje, folk i samme type jobber. EKSTREMT forskjellige møter! Og de var så DEAD-ON på hva man skulle forvente ut fra stereotyper at det ble komisk.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Hedmarkinger: Stille, rolige og trauste. Man har det ikke travelt. Alt til sin tid.
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Sunnfjordinger. Trauste og treige. Langsomme. Og ting gjør aldri vondt.
![]() |
#7 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Ps Jeg er sunnfjording da. Liker å tro at jeg ikke er så treig som stereotypen, men jeg kjenner dem godt igjen på Dagsrevyen, for å si det sånn.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!
![]() |
#11 |
kan tilsettes alkohol
|
Hvis dette skal bli en morsom tråd så må dere hoste opp mer enn det her. Dette er jo bare stikkord på stereotyper, og det er kjedelig. Det har jeg lest så mange ganger før. Fortell heller HVORFOR dere opplever de ulike populasjonene slik.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg ELSKER bergensere. Det er en litt acquired taste, må jeg si. Det er litt som oliven, man må jobbe litt med det.
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Hehe. Vi (et sted jeg jobbet tidligere) skulle få besøk av en fra indre Finnmark, en teknikerfyr. Før han kom veddet vi om han kom til å ha Yamaha- eller Polaris-jakke på seg. Han overrasket med Skidoo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!I nord kommer de med kjønnsorganreferanser i møter!
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Også er jeg superfascinert av bergensk blingdamer. Med superfrisert hår, hvite bukser, schvæææære gullsmykker, sandaler med gull, solariumsbrune og med silkeskjerf med maritime detaljer. De er liksom stilige og harry og fantastiske på samme tid.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Folk fra nordnorge banner. Masse. Også sier de Hæstkuk. Det sier ingen andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Det vet jeg ikke hva er en gang, så det hadde jeg sikkert ikke reagert på.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Jeg liker sunnmøringene godt også.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!Østfold Fylkeskommune betalte en gang mange hundre tusen for en konsulentrapport som konkluderte med at østfoldinger blir sett på som litt dumme.
![]() |
![]() |
|
|