Drømmer du i farger?
Legger dette under Underholdning, jeg. Jeg leste en bok om D-vitamin for en stund siden, en bok som var til dels seriøs (mye bra referanser) og til dels ganske sprø (en del ville hypoteser og udokumenterte påstander). Det ble påstått at mange har D-vitaminmangel (fakta), og at hvis man begynte ta tilskudd og komme opp på et fordelaktig D-vitamin nivå så ville dette påvirke drømmene (udokumentert påstand). For det første skulle man begynne å drømme om gamle venner og for det andre begynne å drømme i farger (aldri hørt på maken!)
Jeg har stort sett alltid hatt mareritt, jeg. Og om de har vært i farger eller svart/hvitt har jeg aldri klart å huske når jeg våknet. Men så begynte jeg å ta fermentert torskeleverolje (populært kalt tran) for et års tid siden, og etter et par måneder sluttet jeg å ha mareritt. Istedet begynte jeg å drømme om gamle venner. Jeg drømmer om gamle venner stadig vekk, flere ganger i uka. (Gamle venner og gamle flammer. )
Jeg har prøvd hver eneste morgen og huske om jeg drømte i farger eller svart/hvitt, og nå husket jeg det endelig. I natt drømte jeg i farger. Jeg drømte at jeg skulle på klassefest (og treffe gamle venner!) og at datteren min (8 år) skulle sminke meg. Jeg husker med all tydelighet hvordan jeg beundret det fargerike resultatet i speilet. Jeg husker lilla øyenskygge, grønn eyeliner og oransje leppestift. Av en eller annen grunn hadde jeg også farget håret for anledningen. Sitrongult med knallrøde striper (glad det bare var en drøm).
Nå lurer jeg litt på (bare for moro skyld, selvsagt):
1) Vet du noe om D-vitamin nivået ditt? Tar du tran eller D-vitamintilskudd?
2) Drømmer du ofte om gamle venner?
3) Drømmer du i farger?
Bare en presisering, på etterskudd:
Det hendte jeg drømte om gamle venner før jeg begynte med tran, så det er i og for seg ikke noe nytt. Jeg kan også ha drømt i farger, bare ikke klart å huske det. Det eneste som i grunnen har endret seg er vel at jeg ikke har hatt mareritt på lenge.
Sist redigert av konsulenten : 05-11-13 kl 13:03.
|