|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Cake popsJeg skal lage mine første cake pops til helgen, og håper jo at det blir bra. Jeg burde sikkert ha sjekket ut om jeg får det til, men vil ikke gjøre det fordi det er synd å bare kaste det da ikke vi spiser sånn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Cake popsDet tar litt tid. Jeg gjør det slik:
![]() |
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Cake popsDet tok veldig lang tid, var mye styr, og ungene likte dem ikke. :-/
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Cake popsMens jeg synes ikke det er styr, og unger og voksne elsker dem. Jeg laget nettopp noen "voksne" cakepops, og mørk firkløverbrownie og glasur med mye kaffesmak, dyppet i mørk sjokolade, og drysset med hakkede nøtter og havsalt.
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Cake popsKan man lage til i dag, og fryse kulene for så å ta de opp på lørdag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Cake pops
Det går helt fint, jeg lagde en stor porsjon cakepops som jeg har i fryseren, og som jeg tar ut det jeg trenger og har glasur på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Cake popsJeg har et sånt jern som lager perfekte kuler hver gang. Da blir ikke kakene så kompakte, i stedet lager jeg hull i midten til godt fyll, setter i pinne, setter hele sulamitten i fryseren før de dyppes i sjokolade i frossen tilstand. Alltid vellykket resultat
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Cake popsJeg kjøpte noe former som skal fylles 1/3 del og stekes i ovnen. Sto noen oppskrifter der, så de blir jo sikkert ikke så kompakte. Hva slags fyll lager du og hvordan får du det inn i kulene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Jøye, det hørtes godt ut!
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
Jeg bruker å lage vanlig sitronkake, og fylle med lemoncurd, og toppe med hvit sjokolade. Vanlig sjokoladekake med sjokoladesmørkrem i ulike varianter er også veldig godt, og populært blandt ungene. Bruker bare en skarp kniv til å hule ut kulene.
![]() |
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
Åh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Cake popsJeg smuldret opp en brownie-deig fra Toro, og blandet med Philadelphia ost naturell. Lagde kuler, hadde dem i frysen en stund. Smeltet så candy melts med farge (Jernia etc), stakk i pinner, dyppet dem i og drysset på kuler med en gang. Lot dem stå i rene syltetøyglass, slik at de ikke kom borti hverandre. Ferdig! Mindre styr enn jeg trodde.
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08 Sist redigert av LilleLeo : 06-11-13 kl 19:25. Årsak: Lagt til URL til bilde |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Cake popsJeg fryser kulene på et papirkledd stekebrett, i dypfryseren.
![]() |
#16 |
Helt konge
|
Milde! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Kan føye til at de fleste gikk fullstendig i oppløsning under tørking også. Ref tråden om mislykkede kaker. Kommer ikke til å gjenta forsøket, men håper du er heldigere en meg. Jeg eksperimenterte nok litt for mye med "limet" som skulle binde smulene sammen og fikk dessuten av en eller annen grunn ikke glasuren av Candy Melts til å bli tynn nok.
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
I grunn ikke, men jeg skal se hva jeg kan få til. Jeg lager mye på slump og så blir det som det blir.
![]() |
![]() |
#19 |
A friend with benefits
|
Jeg mener å huske at jeg blandet i en god del nøytral olje for å få riktig konsistens.
![]() |
#20 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
|
|