|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() London-tipsJeg er i ferd med å bestille billetter til London i desember. Vi har ikke vært der før og jeg kjenner jeg dirrer av angst og spenning. Hva må vi tenke på som vi ikke gjør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London-tipsHvor gamle er guttene dine?
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: London-tipsTror definitivt Gatwickekspressen til Victoria Station er enklest; derfra kan dere bytte til t-bane videre til der dere skal bo. Jeg har alltid bodd i Paddington når jeg har vært i London og vært godt fornøyd med det.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: London-tipsSuperbillig: Primark. Men der er det fullt kaos. Jeg prøver alltid å dra innom en utenfor sentrum, den på Oxford Street er madness. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: London-tipsHvis du vil bo billig og greit, så anbefaler jeg Premier In Victoria. Du tar Gatwick Express til Victoria og går 5 min til hotellet. Veldig kjekt å sette kofferten på oppbevaring her på hjemreisedagen og bare stikke innom hotellet på tur til flytoget.
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: London-tipsGuttene er 10, 14 og 4 år. De skal ikke være med, men tenker det hadde vært kjekt å kjøpt noe man kanskje ikke ville fått kjøpt i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: London-tipsVi var på Primark i Oxford Street nå, og det var helt greit. De åpnet flere kasser når det ble nødvendig sånn at det gikk veldig greit. Og det er virkelig billig!
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London-tipsHvis du skal bo i City/Tower-delen av byen kan du ta rutetog inn til London Bridge st. Halv pris ift Gatwickekspressen men tar for lang tid om du bor på andre siden av byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Stiv
|
![]() Sv: London-tipsNoen lure tips her: http://reise.bt.no/reise/Ikke-slit-d...l#.UnefXBCu4kA
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: London-tipsVi har foreløpig booket et hotell i nærheten av Victoria stasjon, men ser at Gatwick ekspressen kommer på over 750kr tur/retur. Vanvittig stivt for en lavprisferie gitt. Kanskje man skulle sjekket ut London Bridge da isteden for. Sist redigert av Stjerneskuddet : 07-11-13 kl 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: London-tipsVi bestilte billetter til Gatwick ekspressen, London eye, madame T. osv her på www.londonbilletter.no Der er ikke så dyrt med billetter.
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: London-tips
Det går buss også tror jeg, den er sikkert mye billigere (men tar endel lenger tid). Sjekk National Express: http://www.nationalexpress.com/home.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: London-tipsVi skal bare være der i tre netter, og det blir jo bare to hele dager, så buss i to timer blir nok litt drøyt.... Men takk for tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan ta vanlig rutetog til Victoria også (og du trenger ikke bytte på Clapham Junction).
![]() |
#16 |
Erfaren
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: London-tipsLilywhites på Piccadilly circus er billig på sportsutstyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|