Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billigst mulig indrefilet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-13, 08:08   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billigst mulig indrefilet

Hvor får jeg kjøpt billigst mulig indrefilet av okse?

Skal ha til mange og nå tenke økonomisk. Har aldri kjøpt frossen indrefilet før, men smaker den greit?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:12   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billigst mulig indrefilet

Eg har brukt braziliansk, eller var det argentinsk? indrefilet - frosen, og den var verkeleg god i alle fall. Forstår at dette er frå kjøttfe (ikkje melkekyr), slik at kjøtet skal i alle fall vere av det beste.

I følge Aperitif er argentisk kjøtt gode greier: http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/...insk-biff-best

Gammel 08-11-13, 08:16   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Kjøpte seig argentinsk indrefilet en gang for msnge år siden og ble skremt. Kanskje jeg skal ta sjansen igjen. Pleier å kjøpe fersk og norsk på Helgø.
Hvilke butikker er best på pris?

Gammel 08-11-13, 08:22   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Rema har frosne til rundt 200 kr kiloen. Uruguay eller noe sånn. De er kjempegode!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:33   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Rema har frosne til rundt 200 kr kiloen. Uruguay eller noe sånn. De er kjempegode!

Jepp, dette var hva jeg også skulle til å foreslå. Vi har kjøpt disse flere ganger og de blir veldig bra helstekte. Husk bare på å tine den langsomt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:46   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Tusen takk! Da skal jeg definitivt kjøpe noen sånne i dag. Tiner de til i morgen?

Hvordan steker dere dem? Jeg pleier å marinere med en slags peppermarinade og helsteke, men jeg skal ikke marinere i morgen. Det er barn som skal lage maten, og det skal bli godt, men samtidig enklest mulig. Holder det å ta med kjøtt, salt, pepper og termometer?

Forslag til tilbehør som barn kan lage og som passer til?

Gammel 08-11-13, 09:00   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

De tiner nok til i morgen, men da ville jeg kommet meg på butikken ASAP. De kan jo gjerne ligge noen timer i romtemperatur etter at de er tinte, før de stekes også.

Vi pleier ofte å marinere, men salt, pepper og steketermometer bør gjøre nytten

Greit tilbehør; kokt brokkoli, fløtegratinerte eller ovnsstekte poteter, ovnsbakte, halve tomater med mozarella og oregano, maiskolber, eventuelt urtesmør eller peppersaus (eller en ferdig bernaisesaus dersom det finnes noen gode - jeg tar med hjem fra Spania, så har ikke prøvd noen av de nye ferdigvariantene som finnes i butikkene nå).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.