|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådVi har fått marsvin! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådMarsvinbabyer!
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådSå lenge ingen marsvinjenter er i nærheten, skal det gå helt fint med to gutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådLokk med små godbiter. Marsvin skal ha en del ferske grønnsaker uansett, så lokk med det istedenfor å bare legge det i matskåla. Grønn paprika er godt og sunt for dem. Agurk er lite næring, men en godbit de elsker. Våre marsvin står oppetter døra og venter og piper når de hører jeg går i kjøleskapet på kvelden før jeg legger meg. Da vet de at det vanker en agurkbit når jeg kommer. Marsvina trenger også god plass å springe rundt på et teppe. Lag flere skjulesteder med pappesker eller liknende også kan ungene sitte der sammen med dem og leke med sitt, så blir de nyskjerrige og tørr komme etterhvert. Kjøp kompostbinge elementer på Biltema som er fint å gjerde inn med inne så de ikke stikker av eller under ting når de går løse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådKompostbinge-elementer høres lurt ut. Vi har plassert buret i gangen som alle våre soverom går til, tanken er at vi skal kunne lukke dørene til rommene og dermed lage en stor "luftegård" til dem etterhvert. Men jeg tenker at de må bli trygge på buret og oss før de skal ut, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådDe drakk forresten av en liten skål jeg satte inn i morges. Nå har de en skål med pellets, en med ferske grønnsaker og en liten med vann, det kan jo bli litt fullt der inne da, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådÅhh, elsker marsvin! Etterhvert kan dere ommøblere i buret, da blir det stor ståhei og mye lyder. Vi hadde 4 marsvin en periode og det var veldig sosialt og kjekt. De lærte seg fort at lyden av kjøleskapdør som åpner seg kan bety mat.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådDet er lurt å ha de et sted hvor dere er, da blir de vant med lyder og stemmene deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådJeg har lest at det skal være tørt brød i tilfelle, men vet ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådJeg kjøpte meg n marsvinjente når jeg var tenåring, kjempesøt langhåret Cleopatra. Hun hadde stort bur og mange gjemmeplasser og var stort sett veldig kosete, men engang jeg skulle plukke henne opp, så fikk jeg ikke helt tak i henne og stakk hånden lenger inn i gangen og kjenner noe rart, og i hånden min var en korthåret liten unge.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådFor en historie, Martis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Javel
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådFor et år siden var vi der dere er nå. Husker natten før vi fikk dem, jeg sov ikke i det hele tatt. Var helt sikker på at vi kom til å glemme å mate dem, gi dem feil mat eller gjøre noe galt. Men de er her fremdeles.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådVi har ikke marsvin, men hamster. Som vi fikk i september. Jeg vet at det er veldig forskjellige dyr selv om de er i bur. Vår hamster går opp i hendene til mannen min, men ingen andre familiemedlemmer. Til snuppas store sorg, for Messi (som han ble hetende da vi ga den 6-årige fotballspilleren ansvar for å døpe dyret) skal liksom være hennes dyr.
![]() |
![]() |
#14 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådJeg er også overrasket over hvor koselig jeg synes det er med disse marsvinene. Det hadde jeg ikke ventet. Tilbringer masse tid med å se på dem og snakke med dem. De har blitt mye tryggere enn de var men vi har enda en vei igjen å gå før de kan kalles tamme. Begge to har såvidt vært borti hånda mi med snuten en gang, og begge to ble livredde av sin egen dristighet og løp og gjemte seg med en gang etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådGrattis som marsvinmamma! Det er noen herlige små vesener! Og "parring" er helt vanlig blant hanner. Det ene svinet mitt var helt ram på det: http://stedetmitt.blogspot.no/2008/0...det-grnne.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådTakk, Heilo! Savner ofte svina, - de to siste døde i sommer, bare med et par dagers mellomrom - men har valp i pensjon for tida så jeg har hendene fulle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådBrumming er også parringslyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådJeg lurer på en ting: Skulle de hatt en liten seng disse svina? Og hva kan det være laget av? Jeg har spekulert på å sy noe av gammel fleece, eller å strikke og tove en slags seng til dem. Eller kan rett og slett en utgått saueskinnstøffel gjøre nytte som seng? Jeg ser at fleece er omtalt mange steder i "marsvinlitteraturen" som bra pga korte tråder og liten fare for at de får i seg noe de ikke bør, men betyr det at ting av vanlig ull er dårlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Heilo som marsvinmamma - en nybakt-trådEn haug med høy var favoritten hos oss. Da grov de seg ned og kunne (bokstavelig talt) spise på senga.
![]() |
|
|