|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spiser dere epler på den riktige måten?Kom nettopp over denne:
![]() |
#3 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg spiser som regel epler slik
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg spiser epler sidelengs, og avslutter med å spise kjernehuset.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg deler det alltid opp og spiser det i båter. Kjernehuset fjernes.
![]() |
#6 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Ikke epler, men pærer kan jeg spise slik, fordi du kan spise den fra smalest til bredest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Spiser dere kjernehuset? Jøss. Du verden. Ja, at det finnes folk som gjør det tviler jeg ikke på. Det er jo ikke akkurat farlig. Men at det er tre stykker i denne korte tråden gjør det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg spiser ikke kjernehuset i epler, men jeg spiser frøene i vannmelon |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?
Nja, vannmelonen har harde frø, men er jo ellers myk. Eplene har sånne harde, stikkete kammer som frøene ligger i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Epler spiser jeg rundt kjernen, men pærer spiser jeg fra topp til tå.
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg spiser ikke epler, så det løser vel saken. (Kryssreaksjon med pollenallergi, så jeg klør så fryktelig i munnen av å spise epler som ikke er varmebehandlet.
![]() |
#13 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Rundt. Ikkje kjerna. Men kvifor er det ein "riktig" måte å ete eplene på?
![]() |
#15 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Også jeg spiser kjernen, og frøene. Vanen fra skoletiden i tenårene, der det utrolig nok ikke var søppelbøtte i skolegården, så jeg måtte ha et eller annet sted å gjøre av eplerestene. Og det er enklere å legge stilken i skoleblazeren enn eplekjernen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Eg et ikkje kjernehuset, korkje på eple eller pærer. Og eg et tydeligvis begge desse fruktene "feil" for eg et dei begge sidelengs. Eg kastar altså ein god del... Usj. Banan opnar eg forresten den delen som ikkje har stilk, og så er stilken handtaket. Det er også feil. Foreldra mine må ha svikta
![]() |
#17 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg spiser rundt, og spiser ikke kjernehuset. Det gjør jeg heller ikke på pære, den spiser jeg fra bunn til topp.
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?Jeg har begynt å skive dem fra topp til bunn, jeg kan ikke fordra å spise hele epler (hvis jeg må, spiser jeg rundt kjernehuset). Epleskiver med stjerne i midten er pene å se på, og tynne skiver er ikke noe problem å spise. Steinene faller ut underveis.
![]() |
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|