|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Spiser du fenalår? Når er det "best"? | |||
Liker ikke/spiser ikke fenalår |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 17,69% |
Jeg/vi spiser fenalår når som helst på året |
69 | 53,08% |
Jeg/vi spiser fenalår kun i julen |
22 | 16,92% |
Jeg/vi spiser fenalår kun på vinteren |
3 | 2,31% |
Jeg/vi spiser fenalår kun på sommeren |
1 | 0,77% |
Spekemat |
12 | 9,23% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg kjøpte et fenalår i Sverige, og fikk en kommentar fra en bekjent "jaja, det er jo snart jul så da er det greit med fenalår."
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Nå har jeg ikke spist fenalår på mange år, ikke så mye av det i butikkene her, men det kan jeg godt spise når som helst på året.
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 15-11-13 kl 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg liker ikke fenalår. Mannen spiser det alltid til jul, og det hender han spiser det en gang i blandt ellers også.
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Fenalår passer hele året.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg er ikke så veldig glad i fenalår, men litt kan være godt. Stort sett spiser vi det bare i forbindelse med jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg liker ikke fenalår, men hjemmefra er jeg vant til fenalår til jul. Også kjøpes det gjerne en pakke til rømmegrøten på st.hansaften.
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Fenalår passer hele håret, men vi kjøper alltid eget lår til jul.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Er ikke overbegeirstret, men spiser det hvis det blir servert. Vi hadde alltid med ett fenalår på hytta i påskeferien. Det var pappas påskegodis.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg stemte bare til jul, men når jeg tenker etter så ha vi det på 17. mai også. Og har ingen motforestillinger mot å spise det resten av året, vi bare gjør det ikke.
![]() |
#12 |
I endring
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Det er best med jul minner meg på at jeg snart må få i hus ett.
![]() |
#13 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Fenalår er påskegodt! Vi tar med oss et helt lår på hytta i påsken, og ellers i året kjøper vi ferdig oppskåret fenalår litt sporadisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Og kast for all del ikke knoken om dere har kjøpt et helt lår. Man lager verdens beste ertesuppe med utgangspunkt i kraft kokt på fenaknoken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
er her
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Fenalår er knallgodt! Det spises hele året selvfølgelig, men bør være et helt, de er best, ferdig oppdelt kan ikke måle seg med "ekte varer". Det aller beste får jeg hjemme, det er lagd av min far. Og beina brukes alltid til å lage brennsnutt/lapskaus eller lignende av.
![]() |
#16 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Hmm ... Hele året, men i grunnen oftest til høytider. Påske, 17. mai, jul. Til jul koker jeg fenalår, og har til pålegg. Åh, så godt! :vannimunnen:
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg kjøper og spiser fenalår når jeg har lyst på det, sommer som vinter. Kjøper ytterst sjelden et helt lår, men kan kjøpe ferdig skåret.
![]() |
#18 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg liker ikke verken fenalår eller spekemat,så jeg kan ikke hjelpe til med noe godt svar her. Husker vi kjøpte det på sommeren en gang, jeg likte det ikke da heller,men det er kanskje da det selges mest her på østlandet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Jeg elsker spekemat, og fenalår er både sommer- og julemat her.
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser du fenalår? Når er det "best"?Fenalår er nammis og kan spises året rundt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|