Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-13, 19:46   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!

Min lille M hadde et uhell i bilstolen sin i dag. (Han var hos legen, og gruet seg sånn at han skvettet).
Men hvordan får vi det rent igjen? Det er et Besafe izi up sete.

Gammel 15-11-13, 21:01   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!

Man tar av trekket, og vasker det.

Ingen bilseter jeg har hatt i hus hittil har hatt trekk som ikke kan tas av og vaskes i maskin på i alle fall 40 grader, om enn med noe finurlig lesing av bruksanvisning for å få det av eller på, på noen av dem.

Gammel 15-11-13, 21:06   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også tatt av trekket og vasket i maskin. På selve bilsetet ville jeg brukt en vanlig teppeshampo. Det har vi med hell brukt når vi har hatt oppkast i bilen eller den gangen en hel kartong melk rant ut i bagasjerommet.

Gammel 15-11-13, 21:13   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Lang erfaring med spy tilsier at det er fullt mulig å vaske bilsetetrekket. Dog er det litt kjelkete å få det på igjen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 21:17   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Nuts! Det var det jeg var redd for. Jeg hadde håpt det var noe mirakuløst en kunne gjøre UTEN å ta av trekket. Vi aner ikke hvordan, og vi finner selvsagt ikke bruksanvisningen. Får vel Google.

Gammel 15-11-13, 21:27   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Nuts! Det var det jeg var redd for. Jeg hadde håpt det var noe mirakuløst en kunne gjøre UTEN å ta av trekket. Vi aner ikke hvordan, og vi finner selvsagt ikke bruksanvisningen. Får vel Google.

Neida, det funker uten bruksanvisning også. Begynn med de enkle delene og jobb deg innover i setet. Vær forsiktig så du ikke brekker av noen av isopordelene. Dette klarer du!

40 grader finvask har vi pleid å ta vårt på. Og strukket det godt når det kommer ut av maskina.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 23:49   #7
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Tekstilrens kanskje

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 07:09   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil tro at det holder å ta av trekket på selvet sittedelen? Vårt sete er i hvertfall delt i to så trekkene på sete og rygg kan tas av hver for seg. Trekket på selve puten er superenkelt å ta av. Trekket på ryggdelen er også enkelt å ta av, men krever bare litt mer tid.

Gammel 16-11-13, 13:04   #9
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg vil tro at det holder å ta av trekket på selvet sittedelen? Vårt sete er i hvertfall delt i to så trekkene på sete og rygg kan tas av hver for seg. Trekket på selve puten er superenkelt å ta av. Trekket på ryggdelen er også enkelt å ta av, men krever bare litt mer tid.

Ah, ja det er vel kanskje lettere. Det må jeg sjekke. Takk for tipset.

Gammel 12-04-14, 14:13   #10
Haugen76
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2014
Haugen76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis man ikke vil ta ut trkket for å vaske det i maskinen kan man bruke oppvaskmiddel for å rengjøre skikkelig, og sommerfrisk tøymykner etterpå som lukter godt og neutraliserer alt annet lukt i min erfaring.

Haugen76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 22:00   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt avhengig av mengde, men når det er snakk om tiss og ikke oppkast, ville jeg vurdert å forsøke rengjøring mens trekket er på.

Når det er sagt, husker jeg at vi tok av alt trekket på Besafesetet vi hadde og dusjet selve stammen i dusjen og vasket alt annet en gang det ble spydd ned.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 22:06   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Vi har fått ut tisselukta nå altså.
Vi tok av trekket og dusjet setedelen med zalovann. Gikk strålende bra det.

Gammel 13-04-14, 00:21   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!

Sikkert lurt å dusje setedelen i Zalo og ikke bruke noe som er for sterkt. Jeg tenker i alle fall at sterkere rengjøringsmidler kan komme til å skade isopordeler om det er dette på setet så det tør jeg ikke bruke. (Jeg vasker også trekket i maskinen og bruker klut på setet, men har ikke opplevd at selve setet har blitt vått noen gang.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.