|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Hvordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Min lille M hadde et uhell i bilstolen sin i dag. (Han var hos legen, og gruet seg sånn at han skvettet).
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Man tar av trekket, og vasker det.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Jeg ville også tatt av trekket og vasket i maskin. På selve bilsetet ville jeg brukt en vanlig teppeshampo. Det har vi med hell brukt når vi har hatt oppkast i bilen eller den gangen en hel kartong melk rant ut i bagasjerommet.
![]() |
#5 |
lettere utlada
|
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Nuts! Det var det jeg var redd for. Jeg hadde håpt det var noe mirakuløst en kunne gjøre UTEN å ta av trekket. Vi aner ikke hvordan, og vi finner selvsagt ikke bruksanvisningen. Får vel Google.
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!
Neida, det funker uten bruksanvisning også. Begynn med de enkle delene og jobb deg innover i setet. Vær forsiktig så du ikke brekker av noen av isopordelene. Dette klarer du! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Tekstilrens kanskje |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Jeg vil tro at det holder å ta av trekket på selvet sittedelen? Vårt sete er i hvertfall delt i to så trekkene på sete og rygg kan tas av hver for seg. Trekket på selve puten er superenkelt å ta av. Trekket på ryggdelen er også enkelt å ta av, men krever bare litt mer tid.
![]() |
#9 |
lettere utlada
|
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!
Ah, ja det er vel kanskje lettere. Det må jeg sjekke. Takk for tipset.
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2014
![]() |
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Hvis man ikke vil ta ut trkket for å vaske det i maskinen kan man bruke oppvaskmiddel for å rengjøre skikkelig, og sommerfrisk tøymykner etterpå som lukter godt og neutraliserer alt annet lukt i min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Litt avhengig av mengde, men når det er snakk om tiss og ikke oppkast, ville jeg vurdert å forsøke rengjøring mens trekket er på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
lettere utlada
|
![]() Sv: HVordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Vi har fått ut tisselukta nå altså.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvordan få bort tisselukt fra barnesete i bilen?!Sikkert lurt å dusje setedelen i Zalo og ikke bruke noe som er for sterkt. Jeg tenker i alle fall at sterkere rengjøringsmidler kan komme til å skade isopordeler om det er dette på setet så det tør jeg ikke bruke. (Jeg vasker også trekket i maskinen og bruker klut på setet, men har ikke opplevd at selve setet har blitt vått noen gang.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|