|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Det hoper seg opp med rene klærJeg setter meg selv i denne situasjonen gang etter gang. Tonnevis av rene klær ligger ubrettet. Jeg holder på å bli gal. Hver gang jeg når bunnen lover jeg meg selv at jeg aldri skal komme dit at jeg må stå i utallige timer å brette klær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærHar du barn som er store nok til å brette klær? Da foreslår jeg at du gjør det til barnas faste husarbeid |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærDet hoper seg opp her også, hele tiden, og vi er bare to... Jeg liker virkelig ikke å brette klær og unngår det i det lengste og angrer like mye hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærSånn er det her og, jeg har jo begrenset med tid til det meste..
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærJeg bretter ikke klærne til barna, jeg bare sorterer dem rett opp i skuffene deres. Mannen må brette sitt selv. Og mitt tøy bretter jeg oppå stellebordet, så jeg får en god arbeidsstilling. Da går det greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærHar ikke du såpass store barn at de kan brette klærne sine selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærJeg bretter også klær når det er så mye tørre klær på benken på vaskerommet at det ikke er plass til flere. Jeg ser Tv på soverommet vårt og bretter klær samtidig..
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærVi gjør gjerne sånt i fellesskap når det har hopet seg opp mye. På morgenen i dag så hadde vi en liten dugnad mannen og jeg på bretting, og ungene var med på sokkeleker, dvs. om å gjøre og finne flest par sokker som passer sammen av alle fem personene i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærSå deilig å se at det er flere av oss.
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærVi hadde det også sånn. Det endte med et familieråd der vi utvidet og omfordelte ungene sine oppgaver sånn at Frøkna nå har ansvaret for å brette alt av håndklær og sine egne klær. Da blir mine og Herremannen sine klær kommelige for meg. (Han har andre oppgaver, derfor tar jeg klærne hans. Det er ikke så mye uansett.)
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klær
Eller har for mye klær.
![]() |
#15 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærDet er godt å se at jeg ikke er alene. Ei venninne himlet bare med øynene når jeg sa at det hoper seg opp. Følte meg som ei sjuske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærJeg bretter rett fra stativene eller tørketrommelen og legger det på plass i skapene. Noen fordeler med å ikke ha vaskerom eller veldig egnet plass til stativene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærFor min del er nå en ting det at jeg ikke kan fordra å brette, men også det at reelt sett er i alle fall mitt og mannens skap fult av klær vi ikke bruker. Og ungenes... vel, jo, det de helst bruker finnes jo også i den store haugen og tas rett derfra... det som ligger i kommoden er altså fravokst, feil sesong eller ikke favoritter akkurat...
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærJeg er god på det der jeg og. Noen ganger tar jeg med iPhone og høretelefoner og plugger i bra musikk. Da går det litt lettere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærHer får alle pent brette klærne sine selv... Ellers blir det ikke gjort. Jeg satte foten ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærEnig i at det er pyton. Jeg har noen mentale teknikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|