Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Nattkrem på dagen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-13, 19:18   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Nattkrem på dagen?

Hva er egentlig forskjellen på dag- og nattkrem?
Jeg har kjøpt en volumefiller-serie fra Eucerin, men kjøpte bare nattkremen og øyekremen i første omgang. Er nattkremen mest næringsrik og fuktgivende?
Det funker nemlig for meg å bruke den på dagtid også, den blir ikke for fet. Bare bruke nattkrem eller har dagkremen andre egenskaper jeg ønsker meg?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 19:21   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nattkrem på dagen?

Dagkremer har vel ofte UV-beskyttelse og ingredienser som beskytter mot forurensning og den slags.

Gammel 18-11-13, 19:23   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Uv-beskyttelse kan være lurt om sommeren, men nå på vinteren trenger jeg ikke det. Men beskyttelse mot forurensing er jo kanskje ikke dumt.

-Pippi
Gammel 18-11-13, 20:31   #4
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Jeg skulle gjerne visst hvilke ingredienser som beskytter mot forurensing? Hvilke Eucerin-krem er det snakk om, kanskje man kan sammeligne ingredienslisten. Det er stort sett mer oljer i nattkremene.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 20:53   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke disse antioksydantene, da?

Gammel 18-11-13, 21:49   #6
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Er det ikke disse antioksydantene, da?

Å, ja, de spiller nok en rolle der. Jeg har ikke helt tenkt på dem slik, men de er jo i alt for tiden. Jeg har litt tro på slikt, alt fra vitamin C til planteekstrakter.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:01   #7
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger beskyttelse mot UV-stråler hele året. UVB er det mest av på sommeren, det er de man blir brun/solbrent av, mens UVA-strålene er det hele året, og gjør at huden blir gammel tidligere.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:28   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Men jeg ser jo ikke sola på denne tiden av året, da er det i såfall gjennom et vindu.

Men antioksidanter høres greit ut ja, jeg får kjøpe dagkrem også. Og evt bruke litt ekstra fuktighet over om den gir for lite (har tørr hud).

-Pippi
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.