|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Hjemme har vi en dyr Miele nespressomaskin og melkeskummeren fra Nespresso. Jeg synes skummet blir veldig hardt. Jeg vil ha sånn fint mykt skum som jeg får på favorittkafeen, som de kan forme hjerter med. Jeg er heller ikke superimponert over kaffen fra Nespresso. I alle fall ikke etter å ha smakt kaffen på de bedre kafeene.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Henger her. Er heller ikke særlig fornøyd med Nespresso generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Men du må jo røre i melken etter den er ferdig skummet? Da blir den silkemyk - men litt for tykk til å lage mønster med, ja.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Og når jeg sier må, så mener jeg "dette er min erfaring om kaffe som blir bedre enn Nespresso og aeroccino og dermed er verdt det ekstra bryet".
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Kaffekvern til å kverne ferske bønner og aeropress til å lage kaffen med, til melka bruker jeg bare en liten batterifrevet visp fra Ikea som lager perfekt skum. Og kaffe fra aeropress er nydelig og enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Vi har en espressomaskin som kverner selv, til hver kopp. Den var ikke så dyr heller. Sånn hvis det er nykvernet kaffe som er trikset |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?
Aeropress hadde jeg aldri hørt om før nå. Den virker jo super. Spørs om det ikke blir julegaven til mannen i år.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Og hva koster herligheten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Ikke gale. Vennene våre har en maskin til 16000. Aner ikke hva den heter, men den lager god kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Nei, den varer jo i haugevis med år, og går for å være blant de ypperste hjemmemaskinene. Som regel har mange kaffebarer kurs i dem også, så det er lett å lære seg å bruke den skikkelig. I tillegg kan man få kjøpt kvern til den.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Jeg har lovet meg selv en sånn i mange år, når vi får morgenen under kontroll. Faktisk diskuterer vi om vi er der til sommeren.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Men du må jo ha en god kvern også. Nå er visst ikke Tally og jeg enig i hva som er nødvendig, men alle kaffenerder i omgangskretsen min mener bestemt at du ikke får gode nok kverner under 2500,-. Det blir som å kjøpe et fantastisk kamera, men uten gode objektiv.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Jeg lurer på om det er innebygd kvern i selve maskinen til de vennene våre. Jeg vet de kjøper noen spesielle bønner, men jeg har aldri sett dem kverne.. Hm, hva slags maskin er det de kan ha, mon tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Det finnes mange sånne. Rancillio vinner de fleste tester.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Ja, men da må man ha en kvern utenom? Eller var ikke det jeg quotet et svar til meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Jeg var litt kjapp. Det finnes mange maskiner med innebygget kvern, så jeg kan ikke gjette utfra det. De fleste gode er langt dyrere enn Rancillio, men Rancillio vinner likevel de fleste tester. Eller gjorde det den gangen jeg fulgte med. Jeg har bestemt meg for lenge siden.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?Rancilio har en kvern man setter inntil, oppi samme brett. Men man må kverne og brygge i to omganger.
Sist redigert av Tallulah : 21-11-13 kl 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|