|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tipsing på restaurantHvor mye tips gir du på restauranter? Det kommer jo an på type restaurant og hvor fornøyd man er, men la oss si en flott og dyr restaurant hvor man er veldig fornøyd med både mat og service. Sist redigert av Hyacinth : 23-11-13 kl 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tipsing på restaurantOg så snakker jeg om Norge i dette tilfellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Tipsing på restaurantTipser ikke. :gjerrig:
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tipsing på restaurant
Overhodet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Tipsing på restaurantCa 10% (runder vanligvis opp til en rund sum, så det blir aldri helt nøyaktig) hvis jeg er fornøyd med mat og service.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tipsing på restaurantVi ga nokså nøyaktig 10% i går. Men det var jo snakk om mange hundrelapper på en ellers dyr middag. Det var dette som fikk meg til å tenke. Hva forventer restauranten, liksom? Hva gjør egentlig "alle andre"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Tipsing på restaurantÆsj, jeg liker ikke tipsing enten det er i Norge eller i utlandet. Særlig den der dollaren som skal stikkes til gud og hvermann i USA sliter jeg veldig med. Jeg har aldri lett tilgjengelige dollarsedler å stikke til folk.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Tipsing på restaurantJeg er ikke fan av tipsing i Norge, men gjør det likevel. Jeg hadde ikke tipset 400 kr selv om middagen kostet 4000 kr. Servitøren har ikke mer å gjøre ved å servere en treretters til 4000 kr enn en treretters til 1000 kr.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tipsing på restaurantJeg tipser aldri taxien, på kaffebar, på billige spisesteder a la Ostehuset, Egon, sushisteder, Dolly eller hva det nå skulle være. Som regel aldri, ihvertfall ikke på en typisk lunsj i byen. En middag på en indisk restaurant med hovedrett til ca 230 kr, der ville jeg lagt på bittelitt. Men hva gjør man egentlig på Maemo, for eksempel? Sist redigert av Hyacinth : 23-11-13 kl 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Jeg synes det er stor forskjell, og man får mer enn tre retter på et sånt sted også. Kvaliteten er helt annerledes. Ja, klart man betaler for det, men det er en opplevelse utover det vanlige. Som sagt misliker jeg tipsing på generelt grunnlag, men jeg tror ikke det er vanlig(?) å gjøre som du gjør på en dyr restaurant. Eller. Jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Tipsing på restaurantRunder vanligvis opp til nærmeste rundsum som fører til inntil 10 %. Neppe like mange % på en veldig dyr restaurant.
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
Omtrent som dette. Når de har maxet og jeg er veldig fornøyd, da. Null gir jeg nesten aldri.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
![]() Sv: Tipsing på restaurantJeg er sjelden ute og spiser, men når jeg har vært ute og er fornøyd med service og mat så runder jeg oppover når jeg betaler. Mellom 5 og 10 %...
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Tipsing på restaurantJeg tipser ikke. Hvis kelneren vil ha bedre betalt for jobben, så er det er sak mellom h*n og ledelsen og hører hjemme i lønnsforhandlinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tipsing på restaurantDen totalopplevelsen i går synes jeg absolutt var noe helt uteom det vanlige. Om det var bedre enn man kan forvente, vet jeg ikke, men en helt spesiell opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Jeg er egrntlig enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tipsing på restaurantJeg kan gi litt i tips noen ganger, men ikke ofte. Det holder ikke at de bare kommer med maten til bordet. Gir jeg tips så er det fordi jeg synes det var en spesielt hyggelig opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|