Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Drikkevaksine Thailand. Må man ta den?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 11:03   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Drikkevaksine Thailand. Må man ta den?

Problemet er at jeg får den ikke i fireåringen. Fader altså..

Vi andre har nå. Men satt førti minutt med syvåringen. Fireåringen vil ikke til Thailand og vil ikke drikke.
Hun har gledet seg veldig altså...

Så er det veldig farlig å reise uten. Risiko?

Gammel 30-11-13, 11:21   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkevaksine Thailand. Må man ta den?

Da vi dro til Thailand i sommer tok den andre familien drikkevaksine og vi ikke.
De ble magesyke hele gjengen (to voksne og to barn), vi ikke (to voksne og SEKS barn).
Vi var i tillegg fire uker borte, de tre. Så min konklusjon, nei, det må dere ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 11:44   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Dukoral? Det er en koleravaksine.

Sjansen for å smittes av kolera i turiststrøk i Thailand er temmelig minimal.

Gammel 30-11-13, 11:53   #4
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Dukoral? Det er en koleravaksine.

Sjansen for å smittes av kolera i turiststrøk i Thailand er temmelig minimal.

De anbefalte den så voldsomt på vaksinasjonskontoret.. Og ja det er den.
450 kr stk. Vi har kjøpt så vi tar den vi som kan.

Gammel 30-11-13, 11:54   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Mens vi ble anbefalt å ikke ta den.

Gammel 30-11-13, 13:53   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Koleravaksine, ja, men beskyttar også mot såkalla turistdiare.

Gammel 30-11-13, 14:25   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satt det meste inn på å ta den hvis det i det hele tatt er mulig.
Den beskytter mot en form for turistdiaré (etec) som er utbredt i tillegg til at den gir beskyttelse mot kolera.

Det finnes i tillegg mange andre diarésykdommer man kan få, men det er greit å redusere den totale risiko litt. Diarésykdommer på tur er veldig trasige greier.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:30   #8
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Da vi dro til Thailand i sommer tok den andre familien drikkevaksine og vi ikke.
De ble magesyke hele gjengen (to voksne og to barn), vi ikke (to voksne og SEKS barn).
Vi var i tillegg fire uker borte, de tre. Så min konklusjon, nei, det må dere ikke.

Det er en merkelig måte å konkludere på.
Man kan få veldig mange andre diarésykdommer enn etec og kolera, men totalt sett er det en veldig stor fordel å redusere risiko for de to.

Ut i fra det du skriver kan man alternativt si at den andre familien kunne være glad for at de ble vaksinert slik at de var beskyttet mot å få etec på toppen av det andre, noe som kunne blitt dobbelt ille.

Gammel 30-11-13, 15:03   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi tok da vi dro og vi kommer til å at igjen neste gang. Du får gjøre en vurdering: om du velger å ikke gi henne og hun blir syk - hva da? Hos oss var det aldri noe alternativ å ikke ta den. Jeg gav heller ikke Ungen noe valg. Jeg forklarte pent hva som kunne skje dersom han ble syk og gav beskjed: Drikk!!

Gammel 30-11-13, 15:15   #10
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er en merkelig måte å konkludere på.
Man kan få veldig mange andre diarésykdommer enn etec og kolera, men totalt sett er det en veldig stor fordel å redusere risiko for de to.

Ut i fra det du skriver kan man alternativt si at den andre familien kunne være glad for at de ble vaksinert slik at de var beskyttet mot å få etec på toppen av det andre, noe som kunne blitt dobbelt ille.

Det kombinert med at smittevernkonoret sa vi ikke behøvde ta den.

Gammel 30-11-13, 15:27   #11
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det kombinert med at smittevernkonoret sa vi ikke behøvde ta den.

Smittevernkontorets informasjon er relevant nok, men ikke erfaringen deres.

At jeg har reist på ferie uten vaksiner og ikke blitt syk betyr ikke at vaksiner er unødvendige.

Dukoral er kun godkjent for forebygging av kolera av norske myndigheter. Ergo kan de ikke anbefale den offisielt for andre områder enn epidemiske koleraområder. Det betyr ikke at det ikke er smart å ta den uansett hvor man skal hvor hygienen kan være så som så , høye temperaturer eller hvor det er mye etec av andre årsaker.

Sitat:

. Drikkevaksinen (Dukoral) kombinerer beskyttelse mot kolera og en viss beskyttelse (60-70 prosent) mot bakterien E Coli (ETEC). ETEC er den vanligste årsaken til turistdiare. Risikoen for diare blir da redusert med en tredjedel. Dersom du skal på kortere turer kan du vurdere drikkevaksinen for kanskje å spare noen sykedager.

For meg er i grunnen dette god nok til å ta den, men så er jeg ganske lite glad i diaré på tur.

Gammel 30-11-13, 15:37   #12
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi tok da vi dro og vi kommer til å at igjen neste gang. Du får gjøre en vurdering: om du velger å ikke gi henne og hun blir syk - hva da? Hos oss var det aldri noe alternativ å ikke ta den. Jeg gav heller ikke Ungen noe valg. Jeg forklarte pent hva som kunne skje dersom han ble syk og gav beskjed: Drikk!!

Hva tror du egentlig jeg har gjort da? Jeg har sitter i tre timer og hun har fått i seg halvparten. Jeg har til og med tatt hull på dose to siden den ene gikk vegg imellom. Hva fader gjør jeg da. Sugerør. Stort sugerør. Glass. Babyflaske. Trusler. Godsnakking etc. Nei. Ho slår. Hyler. Skal ikke til Thailand.
Metoden som du sier funker ikke på mi som nettop har fylt fire.
Syvåring og nesten ti ja.

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert på at det er min vurdering. Det er det ikke!!!

Gammel 30-11-13, 15:41   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du prøvd å trekke det opp i sprøyte slik at hun kan drikke av den? Kan det blandes i noe?

Gammel 30-11-13, 16:12   #14
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Har du prøvd å trekke det opp i sprøyte slik at hun kan drikke av den? Kan det blandes i noe?

Prøvd saft. Smaker høgg og gikk vegg imellom. Koster tohundreogfemti kr dosen så vi har ikke råd til så mange i veggen.Sprøyte er uprøvd. På leting nu. Takk.

Gammel 30-11-13, 16:35   #15
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg takker deg o store Che. Du nailet det.

Gammel 01-12-13, 02:38   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra! Det er det som funker her i huset og

Gammel 01-12-13, 08:02   #17
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så bra at du fikk den i henne! Det er utrolig frustrerende når de bestemmer seg for at dette vil de ikke ha.

Gammel 01-12-13, 08:05   #18
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Så bra det løste seg! Det er ikke så greit når de ikke ser sitt eget beste og ikke vil ta medisin.

Gammel 01-12-13, 08:28   #19
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg tror det viktigste i slike situasjoner er å ikke gi seg slik at de ser at det er den voksene som bestemmer.
Nå vet hun at du ikke gir deg, så neste gang går det nok litt lettere.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 09:23   #20
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Godt det ordnet seg, Trulte.

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg tror det viktigste i slike situasjoner er å ikke gi seg slik at de ser at det er den voksene som bestemmer.
Nå vet hun at du ikke gir deg, så neste gang går det nok litt lettere.

Jeg må bare fnise av en slik kommentar. Det minner meg så voldsomt om da jeg slett "ikke gav meg" da vår jente var rundt ett år og hadde dobbeltsidig ørebetennelse med høy feber over flere dager. Hun fikk utskrevet Apocillin. Jeg fikk i henne første dose relativt greit. Dose nummer to nektet hun totalt (selv med bruk av sprøyte). Og da jeg likevel til slutt fikk det i henne og fikk henne til å svelge - så kastet hun det opp.

Jeg tror det viktigste i slike situasjoner er å finne måter å få medisinen inn i ungen på. Det som virker på noen barn er helt feil på andre. Noen ganger hjelper det ikke hva enn man som foreldre gjør - barnet kommer ikke til å ta medisinen frivillig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.