Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du lue?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-13, 08:21   #1
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Bruker du lue?

Jeg snakker om lue for å holde seg varm på ørene, noe jeg har inntrykk av at de færreste voksne gjør, og i hvert fall ikke før det blir styggkaldt. Og skyldes ditt eventuelle fraværende luebruk forfengelighet og redsel for luesveis? Og til deg som bruker lue: Når tas lua fram - hvor kaldt må det være?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:22   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du lue?

Lue brukes og jeg blåser i luesveis, så lenge jeg slipper å fryse å bli kald. Luen ligger i jakkelommen og brukes når det føles behov for det, og har vært i bruk mange ganger allerede.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:23   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg begynner å bruke lue når det er kaldt å gå uten.
Luesveis er ikke noe stort problem med langt tykt hår som enten henger løst eller er i hestehale.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:25   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Bruker lue ja. Når det blir kaldt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:25   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker lue. Så lenge jeg er kort på håret så lider ikke forfengeligheten noe av lue heller.

Gammel 19-12-13, 08:25   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Lue bruker jeg kun hvis det passer resten av antrekket. *jåle*

(Jeg har aldri brukt lue, før nå i høst. 25 minus? Aldri følt behov for lue)

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:26   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg bruker ofte lue om vinteren. Har ikke noen spesiell grense for antall grader, hvis det blåser så kan det være kaldt selv om det ikke er så lav temperatur. Sveisen overlever rimelig greit med lue, og uansett så orker jeg ikke gå rundt og fryse. Lue hjelper jo veldig for å holde seg varm, ikke bare på hodet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:27   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og gjerne med bilder av både luesveiser og kule, varme luer. Jeg har store problemer med å finne sistnevnte. Jeg har en pelslue, en lyseblå lue med toppdusk, samt en hvit lue med "fletter". Langt fra optimale.

Gammel 19-12-13, 08:27   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har på meg lue når det er kaldt, trenger slettes ikke være styggkaldt.

Ingen av luene mine er superfine, og på jobb er jeg beryktet for å stille i lånte, paljettluer fra døtrene mine, noe som har gjort opptil flere utenlandske oppdragsgivere hos oss målløse. (Ikke er jeg mann, ikke er jeg gammel nok, og ikke har jeg skjønt kleskodene. Hvordan kan dette gå?!)

Jeg har ikke noen sveis, jeg har bare tilfeldig hår, og er veldig lite bekymret for hvordan jeg ser ut på håret, lue eller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:27   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får avsindig vondt i ørene og hodet om jeg går for lenge uten lue, så hvis jeg skal oppholde meg lenge utendørs bruker jeg lue fra 7-8 plussgrader og nedover. Hvis jeg bare skal hente og levere og sånn så bruker jeg lue når det er minusgrader.

Jeg har en lue fra Kari Traa som jeg er veldig glad i. Den er både deilig og kul.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:28   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har en lue fra Kari Traa som jeg er veldig glad i. Den er både deilig og kul.

Den likte jeg .

Gammel 19-12-13, 08:31   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg bruker lue.

Gammel 19-12-13, 08:31   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker lue ja. Voksne uten lue i mange minus eller vind er noe av det dummeste jeg ser. De bør slettes ikke få sykepenger når de blir forkjøla!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:31   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker lue når det er kaldt, men jeg synes ikke det er kaldt så veldig ofte.

Som i Oslo sentrum nå, så bruker jeg ikke lue. Jeg gjorde det for noen dager siden, men nå er det plussgrader så da gidder jeg ikke.

Jeg strikker mine egne luer.

Gammel 19-12-13, 08:36   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Lue brukes og jeg blåser i luesveis, så lenge jeg slipper å fryse å bli kald. Luen ligger i jakkelommen og brukes når det føles behov for det, og har vært i bruk mange ganger allerede.

Samme her.
Har langt slett hår som ikke forandrer seg så mye etter luen har vært på,
ikke at det hadde vært noen krise uansett.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:36   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den lua var fin, Røverdatter. Jeg har en hodeomkrets som ingen ville gjettet på (stort bakhode), og mange luer er for trange til meg. Det er utrolig ubehagelig og øker luesveisen veldig med luer som sitter som en skrustikke rundt skallen, så jeg prøver å finne noen som har plass nok. Har endel forskjellige luer, noen hjemmestrikkete og en skinnlue. Kjøpte nettopp (på et julemarked) en veldig enkel, tynn, lett og myk lue i maskinstrikket kasjmir som er veldig god å ha på seg.

Sveisen er sånn ca bobfrisyre, lengde til haken eller tidvis ned mot skuldrene. Litt mer flatklemt blir den jo hvis en går med lue over tid, men det er som regel ikke så farlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:39   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker lue i hverdagen når det er kaldt og da mener jeg fra sånn minus fem og kaldere kanskje? Før det har jeg ikke behov for det.

Skal jeg være ute over lengre tid bruker jeg lue lenge før minus fem altså.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:41   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får sykt vondt i ørene så fort det blir kaldt hvis jeg ikke bruker lue. Kjøpte en "baggy" hvit strikkelue på HM som er kjempefin. Jentungen digger den så jeg burde vel se etter en ny (eller hekle en lik).

Gammel 19-12-13, 08:43   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Bruker lue ja, når det trengs. Da får hår være hår.

Jeg kan godt være ute i ganske kaldt vær uten lue, men blåser det så kommer lua raskt på. Får fryktelig vondt i ørene om jeg er ute i litt kald vind.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:44   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Jeg bruker forresten lue når det er over rundt fem minusgrader. Og alltid når det blåser mye, siden jeg får vondt i ørene av mye vind.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.