Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hjelp meg med å lage ny leseliste

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-13, 12:17   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg med å lage ny leseliste

Jeg trenger en plan over hvilke bøker jeg skal gå løs på på nyåret, og jeg trenger hjelp til å legge denne planen.

Jeg leser ikke krim og foretrekker generelt litt langsomme bøker. Jeg leser både voksenbøker og ungdomsbøker. Jeg leser bare bøker på norsk.

Hvilke bøker bør jeg ha på leselista mi?

Sist redigert av LilleT : 27-12-13 kl 12:23.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 12:56   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg med å lage ny leseliste

Om du vil ha en superenkel bok å lese, og har lest de foregående, så er siste boka om Bridget Jones et tips.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 13:09   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Kate Morton sine bøker passer til beskrivelsen "langsomme", synes jeg. Fin underholdning som er helt ok skrevet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 13:52   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Jeg har ikke lest noen av de dere nevner.

Gammel 27-12-13, 15:50   #5
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lest en bok som heter "Norwegian Wood" av en japansk forfatter - Haruki Murakami og holder på med den første av tre bøker - "IQ84" av samme forfatter. Bøkene er oversatt til norsk. Det er hva jeg vil kalle langsomme bøker, sære, spennende og langsomme. Anbefales.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 17:07   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg har lest en bok som heter "Norwegian Wood" av en japansk forfatter - Haruki Murakami og holder på med den første av tre bøker - "IQ84" av samme forfatter. Bøkene er oversatt til norsk. Det er hva jeg vil kalle langsomme bøker, sære, spennende og langsomme. Anbefales.

"Norwegian Wood" har jeg lest, og den liker jeg veldig godt. "IQ84" har stått på leselista mi lenge, så jeg må absolutt lese den snart. Absolutt gode tips!

Gammel 27-12-13, 17:08   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trilogien til Helga Flatland er blant årets høydare for meg. Det samme med Noen kjenner ditt navn av Lawrence Hill.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 17:10   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Trilogien til Helga Flatland er blant årets høydare for meg. Det samme med Noen kjenner ditt navn av Lawrence Hill.

Jeg ble ferdig med den siste i trilogien til Helga Flatland for to dager siden. Jeg synes også de var veldig gode. "Noen kjenner mitt navn" har jeg ikke lest, men den settes herved på lista. Takk!

Gammel 28-12-13, 11:35   #9
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Alle tre til Helga Flatland.

Kjempenes fall og Vinter over verden av Ken Follett.

Edit: Leste resten av tråden...

Gammel 28-12-13, 11:37   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk, oslo78!

Gammel 28-12-13, 11:53   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

En dåre fri, Beate Grimsrud
Vidunderbarn og De usynlige, Roy Jacobsen

På min liste som jeg skal ha med på fjellet neste uke, står 1001 natt av Vetle Lid Larsen, Natten drømmer om dagen av Ambjørnsen og en krim.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:59   #12
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synd du ikke leser krim, for da skulle jeg ha anbefalt deg bøkene av Jørgen Brekke: "Nådens omkrets" og "Drømmeløs". Han har nettopp kommet med en tredje bok som jeg ikke har lest ennå. De er godt skrevet. Handlingsstedet er Trondheim i dag og på 17/1800-tallet. Den samme "helten" som utvikler seg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 13:18   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den nye til Donna Tartt (The Goldfinch) kjempegodt, den kommer vel på norsk ganske snart.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 14:11   #14
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Krysantemum av Rune Christiansen er en langsom og vakker bok.

Gammel 28-12-13, 14:23   #15
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg likte den nye til Donna Tartt (The Goldfinch) kjempegodt, den kommer vel på norsk ganske snart.

Den har jeg kjøpt meg, men ikke fått lest enda.

Jeg har akkurat startet på trilogien til Jonas Gardell Tørk aldri tårer uten hansker.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 15:34   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk Mors gaver av Cecilie Enger til jul, og likte den. Vemodig historie om familie og tiden som går.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:24   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jens M. Johansson: Bryllup og begravelser.
Mors gaver er også god.

Gammel 28-12-13, 16:38   #18
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me before you/Et helt halvt år av Jojo Moyes.

Gammel 28-12-13, 16:39   #19
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og stemmer også for En dåre fri!

Gammel 28-12-13, 20:32   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Åh, tusen takk for mange tips! Jeg leser "Mors gaver" nå. Den må være en av vinnerne på julegavefronten i år. Gardell-trilogien er bestilt på biblioteket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.