Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-13, 18:23   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er overtalt, sommeren skal brukes til å hoppe fra øy til øy.
Hvor skal vi dra?
Regner med å fly til Athen.

Vi/jeg satser nok på Kykladene, tror jeg.
Inspirert av alle de andre øyhopperne her inne.

Foreløpig har jeg tenkt fly til Athen, båt til Sifnos, så til Folegandros, men så ...
Skal vi være lenge på de forskjellige øyene, eller skal vi ha et par dager her og et par dager der? Hva skal vi gjøre på de forskjellige øyene, vi kan ikke bare slange oss på stranden hele dagen. Da går vi/ungene fort lei tror jeg.

Og hvor bor vi?

Ungene vil være 4 og 9,5 år. De er ikke så verst å ha med seg, tror vi.

Sist redigert av Ru : 27-12-13 kl 21:51.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:43   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!

Jeg tror jeg har bestemt oss for Milos - Sifnos - Folegandros.
Så nå har jeg begynt å lete etter sted å bo.

Trygghetsjunkien klarer ikke helt å ta sjansen på 100% happy go Lucky. Ikke med unger på slep.

Gammel 28-12-13, 17:43   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Er det like greit å betale det hvite ut av øyet og kjøre båt med Easyjets?
Jeg prøvde å legge inn et forslag til datoer, og da kom det på ca. 5000 NOK. Det er kanskje ikke dyrt for hele turen for 4 stykker? (Valgte multi-leg, Pireus - Milos - Sifnos -Folegandros - Pireus.)

Gammel 31-12-13, 15:00   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Siden sist har jeg nå endret mening, og satser i større grad på Naxos, Kofounissi og Amorgos. Med fly t/r Santorini.

Stay tuned for flere forviklinger!

Gammel 31-12-13, 15:03   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke forhåndbestilt båt av Easyjet, hvis du fortsatt vurderer det. Høres dyrt ut, og sommerbåtrutene er uansett ikke klare på en god stund ennå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 16:17   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 5000 hørtes forferdelig mye ut.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 16:53   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg bruker heller de pengene på å fly til Santorini.

Gammel 05-01-14, 22:58   #8
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville ventet med båtbilettene, er ikke vanskelig å få plass og du kan gjerne bare forhåndsbestille den første reisen. Naxos er paradis!!! Nydelige strender - og en fin gamleby å "snuse rundt i". Prøv gjerne også geochaching - fint for både utålmodige barn - og voksne. Plaka beach er den fineste stranden, men ellers bra rundt hele øya. Enkelt med buss til/fra byen. Ellers er det mye vannsportaktiviteter og kjøp en enkel snorkel - er alltid gøy å se etter fisker og annet. De andre øyene har jeg ikke vært på , men vurderer bla Tilos selv til sommeren....

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:04   #9
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mumfins: Hvilket sted/by anbefaler du å bo på Naxos?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:30   #10
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi bodde i utkanten av Agia Anna, mot Agia Prokopios. Noen år siden nå, men det var helt nydelig. Vi leide bil og kjørte rundt. Var på en naturreservat med strand, var en vakker tur å kjøre dit og et vakkert sted å være. Husker ikke navnet nå men hvis det dykke opp skal jeg huske å skrive det her.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:38   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg har så beslutningsvegring!
Det første som må kjøpes er jo flybillett, og jeg klarer ikke bestemme meg for om vi skal til Santorini.

Takker for tips om øyer, byer og strender - og tar gjerne i mot flere!

Gammel 06-01-14, 10:06   #12
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg henger med her, vi har også bestemt oss for moderat øyhopping, type tre øyer. Følger med for flere tips!

Gammel 06-01-14, 10:25   #13
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du har bestemt deg for Kykladene ville jeg lett valgt Santorini, kort avstand til feks Naxos. Tre t med Blue Star og du trenger ikke bestille mer enn den båten ennå med mindre du vil spikre hele ruten nå.
Det sjarmerende med øyhopping er jo å ha muligheten til å velge å bli eller dra videre.
Blue Star kan bli full i fellesferien, det har jeg opplevd et par ganger. Men tror det er sjelden.
I tillegg, Norwegian har rimelige billetter. Du ankommer riktignok på natten.
Blue Star går hver dag ca kl 1530/1545, mener jeg har betalt ca 30€ pr voksen til Paros som er like ved Naxos.

Hoteller kan være fint å få tips om. Sist jeg var på Naxos bodde jeg rimelig på Studio Irene i gamlebyen. Like ved stranden. Betalte 25€ pr natt alene

Sist redigert av Anne : 06-01-14 kl 10:32.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 10:30   #14
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi dro via Athen ifjor til Kykladene. Fergen fra Pireus gikk ikke før 1730 så selv om vi landet i fin tid ca kl 13 var vi ikke fremme før midnatt.

Derfor har jeg i år valgt Santorini, med noen timers søvn på et hotell om natten før vi uthvilte drar videre utpå dagen. Velger hotell med transfer, da blir vi hentet til hotellet og kjørt til havnen når fergen skal gå.

Det fins raskere båt enn tre t men koster dobbelt så mye. Jeg vil heller sitte på dekk og kose meg med utsikten den tiden selv om det er mørkt tidlig. Mer plass å bevege seg på for de små og

Poden er 11 nå og dine kommer nok til å kose seg glugg

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 13:15   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Nå har jeg forvillet meg inn på Anti-Paros. Jeg er litt der at jeg ønsker at ungene skal få en best mulig opplevelse, uten at det går fullstending på bekostning av oss voksne. Men jeg tenker at ungene blir mer medgjørlig for litt øyhopp og ekskursjoner om de får noen dager på barnevennlig strand.

Gammel 06-01-14, 15:00   #16
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Mumfins: Hvilket sted/by anbefaler du å bo på Naxos?

- vi bodde på Agios Prokopios stranden midt mellom Naxos by og Plaka beach, men skulle jeg valgt igjen så ville jeg valgt å bo på Plaka beach og heller reise inn til byen med buss på kveld/ettermiddag. Det tok vel 15 - 20 min, går ofte og er billig. Ellers er ikke taxi så dyrt heller :-) Personlig ville jeg ikke bodd inne i selve Naxos by/ Georgios stranden - synes det blir litt for mye folk og ståk akkurat der - selv om stranden der også er fin.

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:35   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke Antiparos så fryktelig godt. Strendene er ikke så allverdens fine (i hvert fall ikke de i nærheten av tettstedet), og så er det noe helt ekstremt mye nordmenn der, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 20:20   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Om det er mye nordmenn tror jeg ikke at jeg gidder. Naboen kan jeg se hjemme.

Toffskij; kan du ikke bare ordne hele turen for meg?

Gammel 06-01-14, 20:23   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Dersom vi skal til Santorini; må jeg ha med hjertemedisin for å overleve? Jeg har høydeskrekk så det holder, og unger som klatrer. Jeg får lett angst av å se på bilder fra Oia.

Gammel 06-01-14, 20:30   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det må du antagelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.