|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Mannen er overtalt, sommeren skal brukes til å hoppe fra øy til øy.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 27-12-13 kl 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg tror jeg har bestemt oss for Milos - Sifnos - Folegandros.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Er det like greit å betale det hvite ut av øyet og kjøre båt med Easyjets?
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Siden sist har jeg nå endret mening, og satser i større grad på Naxos, Kofounissi og Amorgos. Med fly t/r Santorini.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg ville ikke forhåndbestilt båt av Easyjet, hvis du fortsatt vurderer det. Høres dyrt ut, og sommerbåtrutene er uansett ikke klare på en god stund ennå.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg synes 5000 hørtes forferdelig mye ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg ville ventet med båtbilettene, er ikke vanskelig å få plass og du kan gjerne bare forhåndsbestille den første reisen. Naxos er paradis!!! Nydelige strender - og en fin gamleby å "snuse rundt i". Prøv gjerne også geochaching - fint for både utålmodige barn - og voksne
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Mumfins: Hvilket sted/by anbefaler du å bo på Naxos? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Vi bodde i utkanten av Agia Anna, mot Agia Prokopios. Noen år siden nå, men det var helt nydelig. Vi leide bil og kjørte rundt. Var på en naturreservat med strand, var en vakker tur å kjøre dit og et vakkert sted å være. Husker ikke navnet nå men hvis det dykke opp skal jeg huske å skrive det her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg har så beslutningsvegring!
![]() |
#12 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg henger med her, vi har også bestemt oss for moderat øyhopping, type tre øyer. Følger med for flere tips!
![]() |
#13 |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Om du har bestemt deg for Kykladene ville jeg lett valgt Santorini, kort avstand til feks Naxos. Tre t med Blue Star og du trenger ikke bestille mer enn den båten ennå med mindre du vil spikre hele ruten nå. Sist redigert av Anne : 06-01-14 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Vi dro via Athen ifjor til Kykladene. Fergen fra Pireus gikk ikke før 1730 så selv om vi landet i fin tid ca kl 13 var vi ikke fremme før midnatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Nå har jeg forvillet meg inn på Anti-Paros. Jeg er litt der at jeg ønsker at ungene skal få en best mulig opplevelse, uten at det går fullstending på bekostning av oss voksne. Men jeg tenker at ungene blir mer medgjørlig for litt øyhopp og ekskursjoner om de får noen dager på barnevennlig strand.
![]() |
#16 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!
- vi bodde på Agios Prokopios stranden midt mellom Naxos by og Plaka beach, men skulle jeg valgt igjen så ville jeg valgt å bo på Plaka beach og heller reise inn til byen med buss på kveld/ettermiddag. Det tok vel 15 - 20 min, går ofte og er billig. Ellers er ikke taxi så dyrt heller :-) Personlig ville jeg ikke bodd inne i selve Naxos by/ Georgios stranden - synes det blir litt for mye folk og ståk akkurat der - selv om stranden der også er fin.
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Jeg likte ikke Antiparos så fryktelig godt. Strendene er ikke så allverdens fine (i hvert fall ikke de i nærheten av tettstedet), og så er det noe helt ekstremt mye nordmenn der, da.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Om det er mye nordmenn tror jeg ikke at jeg gidder. Naboen kan jeg se hjemme.
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Øyhopping i Hellas! Tips ønskes!Dersom vi skal til Santorini; må jeg ha med hjertemedisin for å overleve? Jeg har høydeskrekk så det holder, og unger som klatrer. Jeg får lett angst av å se på bilder fra Oia.
![]() |
|
|