|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
![]() Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Tidligere har vi kjøpt noen få ,type liten familiepakke ,for ungenes del. I år dropper vi det helt, og reiser til nærmeste tettsted for å se på rakettene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Vi hater raketter begge to, så i år som vi er hjemme blir det ingen. Vi skal ut på verandaen kl. tolv og se på i stedet. Jeg er livredd raketter, så det passer meg bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Ikke noe fyrverkeri her. Har redd hund, og etter å ha blitt truffet av løpsk fyrverkeri ett år og slukket branntilløp et annet år, har jeg skrekken selv. Med utsikt over mye av byen, står vi i vinduet og ser andre/offentlig oppskytning.
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Nei, vi kjøper ikke. Er helt i mot privat bruk av raketter, og støtter derfor ikke opp ved å kjøpe.
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Ønsker meg fellesarrangement i lokalområdene ,jeg. Altså ikke felles feiring nødvendigvis, men felles oppskyting |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Aldri. Jeg er sterk motstander av å tillate fyrverkeri for privatpersoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Nei, ett par av barna liker ikke fyrverkeri og er ikke så begeistret for dette selv så vi står på verandaen og ser over på andre siden av vannet på det som blir skyte opp der. Er ikke mange som fyrer opp her vi bor lite barnefamilier akkurat i nærheten |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Nei det har vi aldri gjort. En prinsippsak. Ungene er ikke overbegeistra for raketter/ting som skal fyres på uansett, og forstår godt både potensielle farer ved dette, og at vi dessuten ikke vil 'sende penger opp i lufta'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Ja, det gjør vi, jeg bruker alltid å bøte på samvittigheten med å gi minst like mye til redd barna eller unicef som vi fyrer bort på gøy.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Vi kjøper masse stjerneskudd og noen raketter. Gjerne en billigpakke med flere små samt et litt større batteri.
![]() |
#13 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Vi feirer på landet, der det er få andre raketter å se enn på svært lang avstand. Pleier å kjøpe for ca 500 kr sammen med annen familie, har ansvarlig oppskytning med briller og god avstand. Glad for forbudet mot pinnerakketter, men synes raketter hører nyttår til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Ja. Jeg er fryktelig barnslig, og elsker raketter. Begrenser meg til rundt 1000 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Jeg bruker ikke penger på raketter, vi bor så vi ser utrolig mye likevel. Mannen synes derimot det er fascinerende å skyte pengene sine i været, så ungene forguder han i romjula.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 30-12-13 kl 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Nei, aldri. Vi er ikke tilhengere av privat fyrverkeri, og vi ser masse fra huset vårt. Vi kjøper sikkert stjerneskudd når ungene blir større, men ikke noe annet.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Ja,kjøper en pakke til ca 250,- + stjerneskudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Nei, aldri.
![]() |
#19 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Nei.. Det har hendt at mannen har kjøpt noen stjerneskudd og heksehyl, men ungene er livredde alt så det blir litt bortkasta. Mannen gidder liksom ikke stå alene ute med dritten.
![]() |
![]() |
#20 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?Jeg liker ikke raketter og kjøper ikke. Men regner med x og pappa kjøper.
![]() |
|
|