|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sommerferien 2014 - valgets kvalJeg har så vidt begynt å snuse på sommerferie. det er I det hele tatt lite som er bestemt, verken land eller steder. Har funnet fire hovedalternativer, men klarer ikke velge hva jeg vil. Alt er jo mye lettere å selge inn om jeg har en klar favoritt. De fire favorittene er: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalJøss. Jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg kunne skrevet innlegget ditt selv. I din helhet. Bortsett fra at min minste er eldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalSommeren 2012 var vi to uker ved Gardasjøen, Torbole. Vi tok fly t/r Milano. En helt fantastisk ferie. Sommeren som var tok vi også fly t/r Milano, men denne gangen var vi en uke i Frankrike, Mandeliau (tettsted ved siden av Cannes), og en uke i Italia ved Sanremo. (!7 dager totalt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalHvilken type leilighet bestiller dere? Jeg synes det er utrolig mye shabby i Italia.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalFørste året bestilte vi gjennom In-Italia, en veldig enkel leilighet med sykt fin utsikt og terrasse som gjorde at det gikk fint. Sommeren som var bestilte vi gjennom Booking.com, og var vel ikke helt fornøyde. Men det var mest pga beliggenheten, og at den første uka i Frankrike var så bra. Der leide vi leilighet gjennom Novasol. Denne sommeren leier vi hus med basseng gjennom Novasol, og leilighet gjennom In-Italia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalTakk! Vi har lett mye og synes vel at Italia er landet som er vanskeligst å finne leiligheter vi liker i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalOg takk for konkrete linker! Skal titte på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalDere fikser alt på egenhånd, fly + bil + overnatting?
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalPlanen er å fikse alt på egenhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalØyhopping i Kykladene er noe av det fineste og deiligste jeg vet, og så synes jeg pris/kvalitet/tilgjengelighetsratioen på innkvartering er helt uovertruffen. Og det er lett å ta seg rundt med båt, altså! Jeg har prøvd og likt både Kroatia og Italia også, men det er liksom Hellas vi alltid må tilbake til likevel.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalOm dere flyr til Milano, kan dere ta toget til Gaeta. En nydelig by. Var der for et par år siden og skal absolutt tilbake.
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalBra med konkrete tips. Henger meg på her.
![]() |
#13 |
Passe aktiv
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalFra Roma er det 10 mil til Terracina, så kommer Sperlonga, så Gaeta. Det er lange strender med sandbunn i Terracina, Sperlonga husker jeg ikke, og i Gaeta har jeg bare byttet tog. Byene er kjente feriesteder for italienerene, dessverre koster det mye med leilighet nær stranden, det er mest hotellrom. Ponza tar 2,5 time med ferje fra Terracina.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalNapoli/Amalfikysten/Capri ville jeg ikke gjort i sommerferien, tror jeg. Jeg har vært der i høstferien, og det var sannelig mer enn nok folk der da.
![]() |
#15 |
Passe aktiv
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kval
Sant nok. Men Ischia er ikke så kjent, og bortsett fra hovedhavnen er det ganske rolig. Capri er best, og overraskende rolig når siste cruisebåt har forlatt øya. Og Positano fikk jeg ingenting igjen for, vakkert skue, men ikke noe ekte liv. Sorrento er travelt, men rett før Sorrento er Vico Equense, igjen roligere og uten hordene. Det er godt kollektivnett.
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalVi skal til pula ei veke i sommar. :bidreg: men det vert verken hopping eller leilighet på oss.
![]() |
#17 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Sommerferien 2014 - valgets kvalFor to år siden fløy vi til Milano, leide bil og kjørte til cinque terre, det var så fint! Vare er noen dager, dro så til dagstur til Pisa og deretter kjørte vi til Venezia hvor vi bodde i leilighet på http://www.unionlido.com flott sted, og mulighet for dagsturer hit og dit. Anbefales glatt!! Deretter hadde vi ei uke på en camping ved gardasjøen i garda by. Flott der også. Avsluttet med noen dager i Milano. Men aller. Aller best har cinque terre , som vi garrantert skal tilbake til!
![]() |
|
|