Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

SPA-hotell rundt Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 14:04   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SPA-hotell rundt Oslo

Hva har man å velge på som er maks 1 time fra Oslo?

Vi vil gjerne ha:

• God mat
  • Utsikt
  • Bra rom
  • Treningsrom
  • Gjerne SPA
  • Muligheter til å gå turer
  • Og gjerne et hotell som ser litt ok ut, så at man ikke føler at man er på en danskebåt når man sitter i matsalen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 14:08   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-hotell rundt Oslo

Er det ikke noe greier i Son?
Har ikke vært der, så aner ikke ...

Gammel 07-01-14, 14:09   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holmen fjordhotell har god mat, men stryker vel på "danskebåt"-kravet.

Gammel 07-01-14, 14:24   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Er det ikke noe greier i Son?
Har ikke vært der, så aner ikke ...

Jo, Son spa er veldig fint, og fyller de fleste kriteriene dine, mener jeg.

Gammel 07-01-14, 14:27   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Holmsbu på Hurumlandet er også bra, mener jeg å huske, men der er det lenge siden jeg har vært.

Gammel 07-01-14, 14:36   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Holmen fjordhotell har god mat, men stryker vel på "danskebåt"-kravet.

Ja, de stryker kraftig! Mer danskebåtstil på et hotell har jeg aldri sett før tror jeg.

Jeg har vært på veldig mange, jobben min har en forskjærlighet for SPA-hotell (men tid til å nyte fasilitetene, det får vi ikke!). Holmsbu er vel det beste jeg har vært på i område rundt Oslo. Rømskog Spa og Resort som klar nr 2. Der er det veldig fint, men ganske øde. Mye turmuligheter da! Spa-hotellet i Son er også fint, men ligger ikke så fint til. Alle disse fremstår som moderne og fine.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 14:38   #7
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Son er fint.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 14:39   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Holmsbu på Hurumlandet er også bra, mener jeg å huske, men der er det lenge siden jeg har vært.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 14:46   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Fint både på Holmsbu og Son, men det er jo ikke langt til Farris Bad heller, egentlig.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:32   #10
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis dere kjører skikkelig fort rekker dere Farris Bad på en time.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:11   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Son er fantastisk!!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:15   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holmsbu spa er bra. Både utsikt, turmuligheter og maten er grei. Har ikke overnattet på selve hotellet men i husene ved siden av, god standard.

Holmen fjordhotell har nydelig utsikt og bra mat, men er litt slitt og mye køståing.

Andre har jeg ikke forsøkt.

Gammel 07-01-14, 21:15   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strømstad spa forresten, har ikke spist der, men ellers oppfyller den de fleste krav

Gammel 07-01-14, 21:16   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Eneste negative jeg kommer på med Son er at restauranten er litt kantine-aktig i atmosfære. Men maten er nydelig. Utsikt fra rommene er fantastisk (men koster litt ekstra). Spa-avdelingen prøvde jeg ikke, men de jeg var der sammen med sa at det var bra.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:25   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Son Spa er veldig bra, men er å foretrekke på sommeren. Suitene koster ikke mye mer enn vanlig rom og har flott utsikt og terrasse.
Norefjell Spa er visst kjempefint og der kan dere stå på langrenn, slalåm elle gå på beina. De har visst bra treningsfasiliter inne også.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:42   #16
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Son spa er absolutt å anbefale hvis man er glad i god mat, de leverer gang på gang. Maten på Norefjell har skuffet de tre gangene jeg har vært der. Holmen var jeg heller ikke veldig imponert over, men har bare spist middag en gang, så mulig vi hadde uflaks.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 23:15   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal teste ut Farris Bad om et par helger.

Gammel 07-01-14, 23:25   #18
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Farris Bad. Ikke langt til den flotte kyststien derfra, eller til Mølen, utrolig flott der ute. Eller Stavern.
Ellers hadde jo Norefjell fristet meg på denne tiden av året da.

Jeg ble virkelig ikke imponert av Holmsbu når i var der...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 00:06   #19
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Farris Bad var fantastisk da jeg var der for et par år siden, men det er jo litt lenger enn HI ønsker seg. Jeg tror likevel jeg ville ha valgt det. Det oppfyller i alle fall de andre kriteriene.

Ellers nyåpnet Støtvig Hotel på Larkollen i november 2013, de kan foruten spa skilte med bowling, kino og opptil flere restauranter og barer. Dessverre usedvanlig elendig nettside, litt mer info på Facebooksiden, men ingen bilder av rom eller restaurant. Du kan jo sjekke det ut? 55 min fra Oslo sentrum i følge nettsiden. Jeg har ikke vært der.

Dersom spa ikke er det viktigste kan du også sjekke ut Refsnes Gods. Tilfredsstiller de andre kriteriene, nydelig mat (inkludert frokost/lunsj) og vin og fine turmuligheter på Jeløya utenfor Moss.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 00:09   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns Farris bad var litt oppskrytt. Maten var ikke noe særlig syns jeg (med unntak av frokosten - den var knall). Men vi var veldig mange på et stort arrangement, så det kan jo ha noe av skylden. Jeg vet andre er kjempefornøyd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.