|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() En god grunn til å velge norskprodusert matDen er svært, svært god.
Kanskje man skulle ha regnet på hva landbruket sparer helsevesenet for?
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matJeg synes det er ganske skummelt at helsevesenet etterhvert har fått veldig fokus på antibiotika-bruk, mens det er hiv og hoi innenfor landbruk. Selv om Norge ikke er versting, altså.
![]() |
#3 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matTakk for link! Veldig interessant lesing. Jeg og mannen diskuterte akkurat dette forleden dag!
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matJeg er helt enig i at det er viktig med lavt forbruk av antibiotika for dyrehelsens del, men er det stor effekt for mennesker i seg selv? Jeg spør fordi jeg ikke vet, altså, men jeg trodde det var relativt lite kryssmitte mellom mennesker og dyr både for virus og bakterier?
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert mat
Jeg leste en lengre sak om det for ikke så lenge siden, skal se om jeg finner det igen.
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matMRSA.
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matJeg hørte på radio eller var det i en avis at Norge er er foregangsland når det gjelder lavt antibiotikaforbruk i landbruket. I USA er en en god del mennesker som dør hvert år av sykdommer som er blitt resistente mot antibiotika fordi landbruket har hatt et overforbruk av det. Skal lete litt etter kilden på dette.
![]() |
#8 |
can-jur
|
Jeg vet ikke om det handler så mye om vilje, men mer om evne.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjøp mer økologisk synes jeg er lurt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matMen denne da? Masse antibiotika i norsk kylling.
![]() |
#11 |
can-jur
|
Ja. Det er selvfølgelig utfordringer i norsk landbruk også. Og da særlig på kylling. Og litt på gris. Og mere blir det. Det er jo særlig på fjørfe og tildels gris vi har store bruk i Norge og at det dukker opp der er ikke så rart.
![]() |
![]() |
#12 |
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: En god grunn til å velge norskprodusert matTakk for ditt opprop! Dette er også en av mine kjepphester (har mange |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|