Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Doktor Proktor, må de leses i rekkefølge?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 20:30   #1
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Doktor Proktor, må de leses i rekkefølge?

Er det noen sammenheng i de bøkene?

Guttungen har nr 1,3 og 4. Bør jeg kjøpe nummer 2? Hadde han syntes de var kjempebra så hadde jeg løpt å kjøpt med en gang altså, men han var bare sånn middels begeistret etter den første. Han har likevel tenkt å lese resten sier han.

Og er det noen som kan fortelle meg hvilken bok som er nr 2, er det Doktor Proktors tidsbadekar?

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:32   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Doktor Proktor, må de leses i rekkefølge?

Leses i rekkefølge ja.
Tidsbadekaret er vel nr.2 tror jeg.

Gammel 08-01-14, 20:45   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja! Toeren er super, mye bedre enn den første!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:47   #4
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Supert, takk for svar. Da skal jeg handle den og oppmuntre han til å fortsette med lesingen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:53   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toeren er beste boka! Og ja, det er en fordel å lese dem i rekkefølge.

Gammel 09-01-14, 09:52   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn apropos; vi har akkurat lest nr 1 for Junior på snart 7 år, veldig gøy. Er bok 2 for avansert?

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 10:00   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, vi er i gang med den for våre to 6-åringer. Deler av den er for avansert til at de vil forstå den fulle meningen selvsagt, og noe er det jo bare voksne som forstår, men de forstår i allefall plottet, synes det er spennende, og ler godt og hjertelig med jevne mellomrom.

Første gangen jeg leste denne for storesøstra var hun vel også 5-6 år. Har lest den for henne flere ganger, men hun er med og hører på nå også (hun er 8,5 år). Av Proktor-bøkene er det vel nr 2 jeg har lest flest ganger (dvs minst 3 ganger, hvis ikke fler) for eldste. Den og nr 3 er favoritten hennes.

Gammel 09-01-14, 11:57   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi leste de første tre bøkene mellom 5,5 og 6 og et par av dem leses nå for tredje gang.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 12:11   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Leses i rekkefølge ja.
Tidsbadekaret er vel nr.2 tror jeg.

Jeg leser Tidsbadekaret nå og har ikke merket at det manglet en 1-er Veldig morsom bok, minner meg om Roald Dahl.

Gammel 09-01-14, 12:31   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg leser Tidsbadekaret nå og har ikke merket at det manglet en 1-er Veldig morsom bok, minner meg om Roald Dahl.

Nei, de kan godt leses hver for seg også, men det er en fordel å kjenne til f.eks opprinnelsen til promponautpulveret blant annet. Man får enda mer ut av boka ved å kjenne forhistorien, selv om den er morsom uansett.

Gammel 09-01-14, 15:01   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leste alle for gutta mens yngste var mellom 5 og 6. Stor stas for alle tre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.