Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva slags flyselskap og fly er dette?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-14, 19:57   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags flyselskap og fly er dette?

Sitter og ser på flyreiser til Stockholm til sommeren, for ungene og meg. Finner turer med fine priser hos SAS, den billigste på utreise går Bodø-Trondheim-Arlanda. Men under detaljer står følgende:

Sitat:

Flys av: Jet Time Flytype: Aerospatiale/Alenia ATR 72

Kjenner jeg blir superskeptisk fordi jeg aldri har hørt om flyselskapet eller flytypen. Jeg er ikke noe glad i å fly egentlig, og jo mindre fly og mer obskure selskap jo verre går tankene på forhånd. Noen som har noen innspill som kan roe nervene/tankene?

Gammel 09-01-14, 20:13   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags flyselskap og fly er dette?

Dansk flyselskap og propellfly med plass til rundt 78 passasjerer.

Gammel 09-01-14, 20:35   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

OK, takk - propellfly = helt uaktuelt.

Gammel 09-01-14, 20:42   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg får ikke dette til å stemme helt... Jet time oppgir bare Stvanger, Bergen og Oslo som destinasjoner i Norge.

Flytypen er propell ja. Er ikke noe verre det enn jetfly, og jeg ser det er endel selskaper som bruker denne typen, på kortdistanse.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 20:44   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja det er begrenset hvor kort banen kan være med jetmotorer. Er en grunn til at Widerøe bruker propellfly.
Litt usikker på om det er noe verre en fire hårfønere i tett formasjon som pilotene jeg kjenner kaller en viss flytype.

Gammel 09-01-14, 20:51   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Jeg fikser ikke bråket i propellfly, og all flyskrekken jeg normalt har under kontroll blir forsterket.

Når det gjelder destinasjoner i Norge aner jeg ikke annet enn at det var det over som sto på SAS sine nettsider.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.