|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() London med tiåringJeg og snuppa reiser til London om 2uker. Vi får endelig litt sårt etterlengtet mor og datter tid. Det blir ikke så lenge, så jeg prøver å legge opp litt innholdsrike dager, men også litt rom til å avvike fra planene, hvis jeg ser det blir litt mye. Har kun vært i london uten barn før... Nå har jeg lovet snuppa Londontur når hun ble 10 år... endelig..
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: London med 10 åring.Jeg er ganske stor fan av Primark. Masse klær, tilbehør, sko, vesker ogannet stæsj til lave priser. Kvaliteten kan være litt varierende, men jeansene ungene har fra primark har holdt seg minst like bra som de fra HM osv. Masse kule t-skjorter, gensre osv. Og man har jo råd til å kjøpe litt flere når de er billige! Og så har de verdens kuleste onepiecer, både til barn og voksen! Jeg har kudrakt og hundedrakt, ungene har monster og ulv!
![]() |
![]() |
#3 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: London med 10 åring.Natural History Museum er obligatorisk for oss hver gang vi er i London. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: London med 10 åring.En tur på Warner Bros studios og Harry potter hvis hun liker sånt. Jeg og eldstemann elsket det. Hva heter den regnskogresturanten nå? Der skal det være fint. Madame Toussonds (?) en del kø, lønner seg å kjøpe billetter på forhånd.
![]() |
#5 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med 10 åring.Jeg synes dere skal gå og se Les Mis.
![]() |
#6 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: London med 10 åring.Hun elsker Harry potter. Vi holder på med den nest siste filmen nå. Hvor ligger dette da?
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: London med 10 åring.Musikal har jeg tenkt på, og hun ville likt det. Hun elsker ballett/opera/musikaler! ...men jeg har ikke helt turt å kjøpe billetter på nett, da jeg er redd for å få dårlige plasser(erfart). Noen tips?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med 10 åring.Rainforest cafe. Vi var på en både i lasvegas og Orlando. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: London med 10 åring.ser nå at harry potter-greiene ligger såpass utenfor london at vi må reise og sånn. Tror vi sparer det til neste gang vi er der og har litt flere dager.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: London med 10 åring.Science museum er bra. Godt valg. Natural History museum ligger rett ved siden av. Begge er gratis, så stikk innom og se hvor dere trives best.
![]() |
![]() |
#11 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: London med 10 åring.Hvis dere er åpne for flere ulike musikaler så kan du vente med å kjøpe billetter til samme dagen, da får man ofte solide avslag - og tar risikoen for utsolgt på den dere vil mest på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: London med 10 åring.http://www.londonducktours.co.uk
![]() |
#13 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: London med 10 åring.Hos oss var båtturen overflødig. En kjærkommen pause for beina, men ingen opplevelse akkurat. Jeg syns det var litt nedtur selv også egentlig. Men jeg likte sightseeingbussen (original tours) som jeg og de to yngste tok - fantastisk guide, vi var muligens heldige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: London med 10 åring.Den store Primarkbutikken ligger rett over gaten for undergrunnstasjonen på Tottenham Court Road, i enden av Oxford Street. Du går forbi der når du skal til Hamleys og Disney Store.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: London med 10 åring.
Dere bør bestille bord, ja. Høyt støynivå !
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: London med tiåringAnbefaler Next og Gap for shopping av klær.
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: London med tiåringLondon Aquarium er kjekt syns jeg, og det ligger rett ved London Eye. Covent Garden for shopping. Det er en Disneybutikk der.
![]() |
#18 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med tiåringRainforest cafe var ok, men ikke særlig mer heller, synes min da 9-åring og jeg. Vi likte Original Tours bussene (deilig å få satt seg litt innimellom, og så får man sett mye på relativt kort tid). Madam Tussauds var stas for henne. Hun kjente igjen mange, og likte å ta bilder med "kjendiser". Hamleys var også populært. Der kunne vi vært lenge! Primarks ønsker hun seg også tilbake til. Hun elsker buksene derfra. Musical var storstas! Vi så Matilda, og den anbefales" |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: London med tiåringNå er det bare dager igjen til vi er der.
![]() |
|
|