Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Innsirkling 3 av Carl Frode Tiller kommer til høsten

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-14, 11:33   #1
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Tommel opp

Innsirkling 3 av Carl Frode Tiller kommer til høsten

Endelig!

Jeg har ventet lenge på bok nr.3 i "Innsirkling". I gårsdagen kulturbilag i Adresseavisa var det et intervju med Carl Frode Tiller der han annonserte at bok nr. tre i serien endelig er ferdig. I følge profilen han har på FB så kommer den til høsten en gang. En lang ventetid, men jeg gleder meg allerede.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 11:38   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsirkling 3 av Carl Frode Tiller kommer til høsten.

Spennende!

Gammel 11-01-14, 11:46   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hmm. Jeg likte den første, men den andre klarte jeg aldri fullføre. Jeg ble bare irritert, makan til overtydelighet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:23   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hmm. Jeg likte den første, men den andre klarte jeg aldri fullføre. Jeg ble bare irritert, makan til overtydelighet.

Jeg er litt enig med deg, egentlig. (Så vidt jeg husker. Jeg glemmer jo bøker på 1-2-3 etter å ha lest dem. Det er ikke hans beste bøker, synes jeg, men Tiller er uansett en interessant forfatter for meg.)

Gammel 15-01-14, 13:33   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsirkling 3 av Carl Frode Tiller kommer til høsten

Jeg likte både 1 og 2. Veldig godt. Gleder meg stort til nr. 3.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:42   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra! Jeg elsket den første og ble veldig betenkt etter den andre. Jeg tror jeg bestemmer meg for at han gjør opp for det i nummer tre. Spennende uansett.

Gammel 17-08-14, 13:53   #7
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Eg har lest henne. Boka altså. Kom på fredag. Kvalitet!

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 14:35   #8
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått den i hus og har begynt å lese.

Gammel 17-08-14, 14:49   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gleder meg. Men jeg lurer på om jeg bør lese de to andre om igjen først. Det føles lenge siden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 15:00   #10
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Gleder meg! Og jeg lurer også på om jeg kanskje burde ha lest de to andre først. Blir sikkert til at jeg ikke gjør det.

Gammel 17-08-14, 18:48   #11
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Jeg leste ikke 1 og 2 om igjen, men du bør lese dem først hvis man ikke har lest dem.

Gammel 17-08-14, 19:24   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og overtraurighet. Jeg mislikte bok to, så jeg holder ikke pusten i spenning før nr tre.

Gammel 24-08-14, 15:24   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Og overtraurighet.

Ha-ha, akkurat det samme sa jeg til en kollega i en samtale om disse bøkene her om dagen. Jeg synes Tiller er superflink, men kjenner jeg i lengden blir litt sliten av den totale mangelen på glimt av humor (med forbehold om at jeg kan ha glemt noe).

Gammel 24-08-14, 16:22   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ha-ha, akkurat det samme sa jeg til en kollega i en samtale om disse bøkene her om dagen. Jeg synes Tiller er superflink, men kjenner jeg i lengden blir litt sliten av den totale mangelen på glimt av humor (med forbehold om at jeg kan ha glemt noe).

Ja, han beskriver jo mistilpassede menn på bygda bedre enn noen, i alle fall selve mistilpassetheten, men det er jo MED SÅ
STORE BOKSTAVER og helt uten lysglimt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 12:38   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har ikkje våga å gå inn i denne tråden før nå, men nå har eg lese ho ferdig. Eg lurte og på om eg skulle lese dei to første om igjen. Eg gjorde det ikkje, og det var heilt greit. Men eg har lyst til å lese alle tre i samanheng, nå etter at eg har lese slutten, likevel.

Eg skjønner kva de meiner med overtydelegheit. Men eg synest tredje boka tar det veldig fint inn. Ho åpner for eit metaperspektiv som problematiserer dei mistilpassa unge mennene i stadig større grad, på ein litt snedig post-postmodernistisk måte, eller noko slikt.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 12:43   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, han beskriver jo mistilpassede menn på bygda bedre enn noen, i alle fall selve mistilpassetheten, men det er jo MED SÅ STORE BOKSTAVER og helt uten lysglimt.

Ikke sant! Jeg skjønner at alle ikke kan være Are Kalvø (dessverre), men det får da være grenser. (Og så tror jeg dessverre neppe jeg greier å stave meg igjennom denne 3-eren med det første, ettersom jeg i praksis har blitt analfabet på mine gamle dager.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.