|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Integral, sinusfunksjonDet står fullstendig stille oppe i hodet. Jeg skal integrere sin(pi*x/L), hva blir svaret? Dette kan jeg selvsagt, og allikevel blir jeg usikker uansett hva jeg gjør. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Sv: Integral, sinusfunksjonJeg klarte til slutt å dobbeltsjekke med min gamle Calculus (hvorfor i alle dager stod det såpass stille i toppen at jeg ikke kom på det før???) som kunne fortelle meg at Esme og jeg har rett. Håper på mer omløp i topplokket fremover. Og jeg hadde ikke drukket vin en gang! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Integral, sinusfunksjonJeg fikk plutselig en reminder om hvorfor jeg sluttet på økonomi/administrasjon på høyskolen etter førstesemesteret med matte, og byttet til sykepleien.
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Sv: Integral, sinusfunksjonOg hvis jeg hadde vært kvikk nok til å sjekket det store internettet med en enkel søketekst i google som f.eks. tables sin cos integral, så hadde jeg funnet for eksempel denne og der står det jo i øverste linje i lista over integraler. Av og til lurer jeg på hvor utrolig treg det går an å være i et avgjørende øyeblikk. "Jobber best under press" passer definitivt ikke til meg, altså. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Integral, sinusfunksjonNå fikk jeg lyst til å ta fram den gamle calculusboka mi selv. :sporerav: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Integral, sinusfunksjonOg jeg lurer på nytteverdien i det. Bill.mrk. Har formel/ xofobi.
|
![]() |
|
|