Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Trenger tips angående selge tupperware

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 00:26   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger tips angående selge tupperware

Min svigermor solgte tupperware i sin tid. Så la hun opp og hadde stort lager med ymse i. I tillegg hadde hun mye selv. Når hun døde fikk vi en god del av det. Det vi ikke har brukt har stått i kjelleren i bager og esker. Noe er brukt, en del er ubrukt osv. Det som er helt og pent tenkte jeg prøve å selge for litt; trenger plassen og trenger pengene. Jeg skjønner at jeg ikke akkurat kan ta halv pris en gang, men hvor mye ca bør jeg legge meg på? Og hvordan kan det lettest gjøres mon tro. Legge ut en og en ting blir for krevsomt, men er samlebilder nok? Helst ville jeg hatt det ut av huset ganske fort men det er så mye forskjellig at jeg neppe kan satse på at en person vil ha alt. Facebook, finn....tips? Det går surr i topplokket! Har bare fått gått gjennom under halvparten ikveld og det er jo alt i fra bakeunderlag, kakefat med stett, bokser, ispinneformer, iskjøler, kjølebag med innhold og en masse deler jeg ikke enda skjønner hva er, hjelp!

Gammel 21-01-14, 02:37   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips angående selge tupperware

Hvis du har slikkepotter av den gamle typen (blå og hvite), så vil jeg gjerne kjøpe dem!

Gammel 21-01-14, 07:34   #3
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har en venninne som også var tidligere selger og hadde et stort lager. Hun fikk til slutt en venninne til å hjelpe henne med å sortere og ta bilder, og legge ut på Finn, og hun fikk solgt ganske mye og fikk inn en del penger. Så det kan lønne seg å ta den jobben. Du kan jo sikkert selge her inne også.

Du trenger ikke ta et og et bilde, men lage grupper med ting som er likt. Og du finner priser på nett på hva som er på lager akkurat nå.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 08:54   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er interessert i stor bakebolle med lokk.

Gammel 21-01-14, 08:57   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi minner om at det ikke er lov å drive salgsvirksomhet utenfor Markedsplassen.

Toffskij, moderator

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:34   #6
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Har en venninne som også var tidligere selger og hadde et stort lager. Hun fikk. kk til slutt en venninne til å hjelpe henne med å sortere og ta bilder, og legge ut på Finn, og hun fikk solgt ganske mye og fikk inn en del penger. Så det kan lønne seg å ta den jobben. Du kan jo sikkert selge her inne også.

Du trenger ikke ta et og et bilde, men lage grupper med ting som er likt. Og du finner priser på nett på hva som er på lager akkurat nå.

Det var vel ikke dette jeg ville høre men du har nok rett i at det er en jobb som nok blir verdt det.

Det som er nytt kan jeg kanskje ta halv pris for ca, eller blir det for mye tro?
Det som ellers er pent brukt tenker jeg mindre for, selvsagt. Høres det ok ut?

Og nei, dette er ikke en salgstråd i forkledning, skal jeg selge her lager jeg tråd i markedsplassen. Tror kanskje det er best å selge lokalt først, skjønt finn gir jo større andel potensielle kjøpere enn lokale grupper. Det er kanskje verdt styret med porto? Hm, får gå å sortere litt til.

Gammel 21-01-14, 09:40   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ta for deg en tupperware-katalog og sorter det slik de har sortert det i katalogen. Nummerer varene med gule lapper før du tar bilder, og lag et excel-ark i tillegg der du har beskrivelse.

Det kan også være en ide å sjekke om det skal være marked i nærheten av deg. Da betaler du gjerne et engangsbeløp for bordet og sparer en god del epostutveksling.

Gammel 21-01-14, 09:58   #8
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venninna mi fikk faktisk mer enn halv pris for det som ikke var brukt, TW går faktisk unna, selv relativt gamle ting. Det er jo garanti på dem uansett.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:00   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Legg det heller ut litt dyrere og gi mer i samlerabatt. Da kan folk prute litt og det gjør av en eller annen grunn at de blir mer fornøyde.

Gammel 21-01-14, 10:06   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det som ikke er bruk kan du sikkert selge til 70% av prisen og som de sier her heller gi rom for litt prutningsmonn. Hvis det er veldig gammelt og utdatert designmessig er kanskje 40-50% av nypris mer riktig. Det kommer jo også an på hvor attraktivt produkt det er også. Det er jo noen bestselgere og noen produkter som ikke slo så godt an.

Brukte ting kan også ha en grei verdi, som de sier - de kommer med "evighetsgaranti"

Gammel 21-01-14, 12:43   #11
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Legg ut tråd på markedsplassen her da

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 13:10   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lag en tråd på markedsplassen. Det pleier å gå fort unna her inne

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 13:55   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer for tråd på markedsplassen, jeg vil gjerne se bilder. Samlebilde er helt ok det, så lenge man ser varene tydelig og du merker hva som er hva med pris.

Gammel 21-01-14, 18:45   #14
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Jeg har ikke noe katalog, men prisene ligger kanskje på nettet? Får kikke på hjemmesidene. Det mest "spennende" med det her er at det er jammen ikke alt jeg skjønner hva er for noe. Skal ta en ny time i kjelleren når ungene har lagt seg. Tenker at jeg skal sortere ferdig før jeg starter å ta bilder og legge ut. Kan sikkert legge ut en tråd her også ja

Takk for all hjelp til ei som fikk lettere panikk når hun sa an mengden.

Gammel 21-01-14, 19:11   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også du skal legge det ut her på Markedsplassen. Tipper du får unna en god del.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:27   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg veeeeeldig bakeunderlag, så jeg håper du lager tråd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.