Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly til Island

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-14, 19:43   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fly til Island

Kan noen hjelpe meg med lure tips?

Vi (2 voksne og 3 barn) skal på Islandsferie i sommer og ønsker å være der mellom 1 og 2 uker (dermed tur og retur på ulike ukedager). Vi bor i Bergen og det aller beste hadde vært direktefly på et fornuftig tidspunkt.
Jeg har søkt en del og revet meg litt i håret, og skal søke videre. Men har dere noen anbefalinger vedr. flyselskap?

Jeg tar ellers gjerne imot lure overnattingssteder.
Vi er ute etter noe (leilighet/hytte?) med kort/grei avstand til Reykjavik,
som ligger i et område hvor barna får sove om kveldene.
:søvnviktigst:

Gammel 26-01-14, 19:45   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly til Island

Jeg kjøpte billetter til Island i går og fant da det rimeligste alternativet på dohop.com og vi endte opp med SAS, selv om jeg foretrekker icelandair,men 4000 i prisforskjell var mye!

Gammel 26-01-14, 19:47   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vil dere bo på samme sted hele tiden, eller farte litt rundt?

Gammel 26-01-14, 19:47   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, du gjør det du, tar med familien til island! Det går kanskje an? Jeg har sett for meg at de må være store før det er aktuelt. Utover det har jeg ikke noe å tilføye.

Gammel 26-01-14, 19:49   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Norwegian har hatt billettar til 1000 kr tur/retur ei stund nå.

Gammel 26-01-14, 19:57   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Norwegian har hatt billettar til 1000 kr tur/retur ei stund nå.

Det kommer helt ann på når man kan reise. Vi var over i julen, 12000 for oss fire, påsken var jeg heldig, bare 9000 for oss fire.

Gammel 26-01-14, 20:06   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det stemmer nok Martis. Mannen min bestilte til seg og ungane og betalte ca 3000 - dei drar i juni og blir i 5 veker. Fekk inntrykk av at ein kunne velge og vrake i datoer, men kanskje ikkje lenger. Eg skal også dra, men må jobbe først. Ikkje sikkert eg får samme gode prisen....

Og vi drog i jula for nokre år sidan og betalte over 12 000 ja, uff!

Gammel 26-01-14, 20:12   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå fikk jeg plutselig ut fingern og bestilte for hele gjengen i slutten av juni, 12 dager totalt. Det kom på rundt 15.000 og vi må om Oslo. Det er ikke helt katastrofalt ettersom minsten er 2,5 år da og blir stadig mer folk uke for uke..

Jo, Katta, vi gjør det!
Jeg tenker det er litt kjipt for minsten at han ikke kommer til å huske det, men vi kan ikke spare alt til han er stor nok, for da går de to eldste glipp av så mye på veien. Jeg tipper de er i perfekt Island-alder

Jeg vil helst bo samme stedet,
men f.eks. to steder kan funke også om det er gode grunner til det.

Gammel 26-01-14, 20:13   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sjekket iceland air? De flyre fra Bergen ca kl 13 og pleier ha bra pris.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 20:14   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør man med unger på island da?

Gammel 26-01-14, 20:14   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det stemmer nok Martis. Mannen min bestilte til seg og ungane og betalte ca 3000 - dei drar i juni og blir i 5 veker. Fekk inntrykk av at ein kunne velge og vrake i datoer, men kanskje ikkje lenger. Eg skal også dra, men må jobbe først. Ikkje sikkert eg får samme gode prisen....

Og vi drog i jula for nokre år sidan og betalte over 12 000 ja, uff!

Hvis jeg hadde bestilt før jul hadde det nok blitt en god del billigere og jeg syntes det var mer å velge mellom. Nå hadde det snevret seg inn en del, så jeg ble litt stresset da jeg oppdaget utviklingen...

Gammel 26-01-14, 20:19   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Har du sjekket iceland air? De flyre fra Bergen ca kl 13 og pleier ha bra pris.

De billigste billettene er røket, så det ble omtrent dobbelt så dyrt (rundt 30.000 )

Gammel 26-01-14, 20:30   #13
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man drar i utendørs badebasseng/badeland det koster ca 50 kr for en familie på 4 ++ barn under skolealder går gratis. Tråkker rundt i Reykjavik, gir endene brød i andedammen. Drar til Geysir og Krysuvik og ser kokende vann og kokende gjørme. Og mange mange andre ting.

Gammel 26-01-14, 20:30   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi drar til våren og fikk billetter til 4500 for alle fire tur/retur med Norwegian. Island er jo det absolutt kuleste stedet å dra med barn. Lava, geysirer, kontinentalplater som møtes, utendørs varme bad, hvalsafari og ponnyridning. Vi skal være en uke og begynner å innse at vi ikke får tid til alt vi vil gjøre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 21:04   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på Island i august og vi bestilte billetter ganske kort tid før og fikk dem for 2000 t/r. Det var icelandair sin rute som går Bergen-Trondheim (stopp)-Reykjavik. Det er ikke alltid det lønner seg å bestille i veldig god tid. Vår erfaring med icelandair var veldig god.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 21:07   #16
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ventet om jeg var dere. Mange av de virkelig morsomme tingene jeg kunne tenkt meg å gjøre med barn passer best når ungene er ganske store.

Det et massevis av flotte turer som innebærer litt fysiske utskeielser og røff kjøring og hvor man ikke kan være med hele familien om man har så små barn som dere.

Gammel 26-01-14, 21:13   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg ville ventet om jeg var dere. Mange av de virkelig morsomme tingene jeg kunne tenkt meg å gjøre med barn passer best når ungene er ganske store.

Det et massevis av flotte turer som innebærer litt fysiske utskeielser og røff kjøring og hvor man ikke kan være med hele familien om man har så små barn som dere.

Man kan jo også dra flere ganger.

Gammel 26-01-14, 21:26   #18
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Man kan jo også dra flere ganger.

Tja jo det er mulig, men jeg tror ikke det vil bli mer enn en gang på denne familien i alle fall. Island var kult, men dessverre alt for kaldt til å bruke mye sommerferietid.

Gammel 26-01-14, 22:32   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde det fantastisk på Island med en femåring og en sjuåring. Utendørsbad på regnværsdager, hvalsafari, vulkaner (anbefaler Heimaey i Vestmannaeyjar!) og geysirer, vikingprat og dramatiske kystlandskaper (Dyrholaey!). En av de flotteste feriene vi har hatt med barn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 08:51   #20
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Åh, du gjør det du, tar med familien til island! Det går kanskje an? Jeg har sett for meg at de må være store før det er aktuelt. Utover det har jeg ikke noe å tilføye.

Vi var der med egen bil og lavvo og sovepose da ungene var 2 og 6 år. Ikke noe problem.

Ang. flyselskap har jeg ingen formening.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.