|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Hvordan reparere flenge i vinterdress?Hvordan reparerer man best en flenge i en vinterdress? Min umiddelbare tanke er gaffatape, men jeg antar det finnes bedre løsninger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?
Gaffa-tape funker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?I hvertfall ikke sånn Aquasure-klistrelapp. De sitter på helt til dressen blir brukt, er min erfaring (hull på leggen på en vinterdress).
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg kjøpte strykelapp til formålet, så får det bare være om den ikke er like vanntett der flenga var enn resten av dressen.
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg kjøpte noe lappeutstyr på sportsbutikken, som er ment til formålet. Husker ikke om det ble limt eller strøket på, men den holdt i det minste dressen sånn noenlunde tett.
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Gaffa holder overraskende lenge.
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg kjøper noe vi kaller teltlapper. Selvklebende vanntett i diverse farger. Klipper til riktig størrelse og holder gjennom vask, tørketrommel etc. Kjøpes på sybutikker og Kid iallefall. Ca 25-30kr for en lapp og kan brukes til flere plagg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg har kjøpt sånne klistrelapper (finnes i forskjellige farger) som er vanntette til det formålet, fungerer fint. De har det på hobbybutikk/sybutikk.
![]() |
#13 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Gaffatape holder ihvertfall overraskende godt på regntøy, gjennom vask etter vask.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
Det har jeg også gjort og demt fungerer fint. Det var ikke en sybutikk altså, men en butikk med sports- og utetøy.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg syr med vanlig tråd og tar lynlim på sømmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg fikk tips i barnehagen om at klistrelapp fra XXL til 25,- duger som bare det. Tidligere har jeg kjøpt på stoffbutikk, og det har også holdt godt.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Tear-aid lapp limes på.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
Slik har jeg kjøpt på intersport. Kostet ikke mye, (ca 30) klistret på. Flenga på vår dress er i rumpa og henger fortsatt på.
![]() |
#20 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan reparere flenge i vinterdress?Jeg bruker Aquasure eller Stormsure. Kjøpes i sportsbutikker i fiskeutstyrsavdelingen. Limgugge som klines utover og som stivner og holder tett.
![]() |
|
|