|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Et par familiemedlemmer sliter med kombinasjonen fett hår og sensibel hodebunn som lett kan bli atopisk. Erfaringsmessig er sjampo for fett hår ofte litt sterk for sensibel hodebunn? Er det noen som har tips til typer som kan duge?
![]() |
#3 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Prøvd KMS Remedy?
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Aner ikke hvordan det er for fett hår, men jeg og har trøbbel med hodebunnen. Fungerer flott med Redken Scalp Relief shampoen. Kjøpt på BliVakker til en helt grei pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Takk for tips!
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Jeg har byttet til Davines NATURAL TECH Purifying Shampoo og er veldig fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Redken sin som nevnes her, eller La roche sin på apoteket faktisk. Jeg er hardt rammet av sensitiv hodebunn, med eksem og kviseliknende greier i hodebunnen og sterk kløe. Bruker shampoo for seborreisk eksem på det verste, men La roche sin fungerte overraskende bra. Vichy har også en god, tror det er mørkegrønn etikett på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Nioxin heter en serie som føres av noen frisørkjeder, Headmaster bl.a. Jeg har senstiv hodebunn/eksem og litt fett hår, er fornøyd med Nioxin. Har også brukt Pureology - kjøpt via www.feelunique.co.uk.
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Jeg tror også jeg ville fokusert på hodebunnen først. Det er ikke vanskelig å se for seg at en irritert hodebunn kompenserer ved overproduksjon av talg for å beskytte.
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Hodebunnen er første prioritet. Vi bruker litt forskjellige på vinterhalvåret da eksemen er mer fremtredende. L'Occitane for sensitiv hodebunn er fin, men nå bruker vi L'Oréal Professionnel Série Expert Sensi Balance. Den har en fin pris på blivakker.no.
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett hår og sensibel/atopisk hodebunn?Vichy fra apoteket med grønn etikett ja! Vær obs på at det er for fett og en for tørt hår, og jeg mener de ser ganske like ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|