Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-14, 22:29   #1
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Dette er kanskje egentlig en liten spinoff fra tråden om lærernes arbeidstid, der det bl. a hevdes at man gjør oppgaver som ikke ligger til stillingsinstruks og utdannelse.

For meg er det litt vanskelig å svare på dette ettersom jeg er sykepleier og skal se hele mennesket, men jeg skifter lysrør og tennere, lager mat, utøver pedagogikk langt utover det jeg har lært i grunnutdannelsen, tidvis jobber mye mer miljøterapi enn jeg har utdannelse og erfaring til å gjøre og føler meg på gyngende grunn ifht det jeg plutselig står i.
Jeg må lese meg opp på medisinteknisk utstyr og plutselig være kappabel til å fikse det når det svikter.

I tillegg har jeg en jobb nr 2 i det private næringsliv innenfor kultur, med svært få ansatte og veldig begrensede midler.
Ut fra stillingsbeskrivelse skal jeg administrere, men faktum er at også her er jeg lystoffrørskifter, gråteskulder, heiaroper, grøftegraver og i det hele tatt.

Det jeg lurer på i dag er egentlig om man utfører andre oppgaver enn det man er satt til innenfor stillingsbeskrivelse og har formalkompetanse til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:32   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse?! Hva er det for noe?

:betalt for å gjøre ting jeg ikke kan:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:41   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelse

Nei, egentlig ikke. Bortsett fra at jeg rydder ut av oppvaskmaskinen et par uker i året iht rullerende skiftplan.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:41   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har i alle fall ingen teknisk kompetanse, men alt boreutstyr jeg skal sende krav på er teknisk utstyr......

Gammel 08-02-14, 22:50   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør selvsagt mange oppgaver som ikke hører innunder stillingsbeskrivelsen min. (Uprolematisk så lenge jeg også har tid til det jeg har i stillingsbeskrivelsen - men det er ikke alltid sånn).

Gammel 08-02-14, 22:52   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Men ikke på fritida mi.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:55   #7
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Selvfølgelig. Jeg vasker spy, vasker vegger, mopper gulv, gir medisiner, setter sprøyter, leker psykolog og familieterapeut, bærer møbler, fikser pulter og alt annet som følger med å jobbe med unger. Det er uproblematisk med nåværende arbeidstidsavtale, men litt komisk når renholdspersonalet ikke har lov til å håndtere oppvask og blodsøl, og jeg må gjøre det.

Gammel 08-02-14, 22:56   #8
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg er litt vaktmester, litt rengjøringspersonell og litt husmor. For ikke å glemme kjøkkenassistent. Innimellom litt fysioterapeut og. Er egentlig sykepleier.

Gammel 08-02-14, 22:58   #9
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Selvfølgelig. Jeg vasker spy, vasker vegger, mopper gulv, gir medisiner, setter sprøyter, leker psykolog og familieterapeut, bærer møbler, fikser pulter og alt annet som følger med å jobbe med unger. Det er uproblematisk med nåværende arbeidstidsavtale, men litt komisk når renholdspersonalet ikke har lov til å håndtere oppvask og blodsøl, og jeg må gjøre det.

Bortsett fra sprøyter, så gjør jeg det samme!

Gammel 08-02-14, 23:02   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Massevis. For tiden er ca 80 % av det jeg gjør utenfor "stillingsbeskrivelsen". Deler av det er greit nok, noe av det er litt kjedelig og noe av det gjør at jeg ser meg om etter en annen jobb.

Gammel 08-02-14, 23:05   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Godt spørsmål.

Gammel 08-02-14, 23:09   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Det har vel i grunnen alltid vært en del av jobben min å sette meg inn i og fikse ting jeg ikke kan i utgangspunktet. Så ja, jeg gjør ting jeg ikke er utdannet til hver eneste dag.

Men jeg gjør omtrent bare spennende, morsomme eller givende ting, så jeg klager ikke. Tvert i mot, så er det noe av det som gjør jobben min så bra.

Jeg gjør sjelden noe som burde være noen annens jobb da, bortsett fra når det gjelder datamaskiner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:15   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har vel i grunnen alltid vært en del av jobben min å sette meg inn i og fikse ting jeg ikke kan i utgangspunktet. Så ja, jeg gjør ting jeg ikke er utdannet til hver eneste dag.

Men jeg gjør omtrent bare spennende, morsomme eller givende ting, så jeg klager ikke. Tvert i mot, så er det noe av det som gjør jobben min så bra.

Jeg gjør sjelden noe som burde være noen annens jobb da, bortsett fra når det gjelder datamaskiner.

Himmel, det glemte jeg i min oppsummering i HI.
Hadde jeg kunnet bruke tiden jeg bruker på data, software og hardware som jeg ikke skjønner et fnugg av hadde min verden vært et adskillig enklere sted å være.

Gammel 08-02-14, 23:18   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel ikke en veldig spesifikk stillingsbeskrivelse, men jeg gjør mye rart som ikke er direkte relatert ja. Bestiller flybilletter, rydder i skap, bretter kluter, driver ammeveiledning, skifter bleier, vasker leker, tar bilder, driver voksenopplæring på data... i det hele tatt. Det som oppleves som et problem er der det systematisk er arbeidsoppgaver som burde blitt ivaretatt av andre og som man på regelmessig basis bruker veldig mye tid på. Som når man ikke har sykepleier eller sekretær og må ivareta hele kjeden, da tar alt veldig mye mer tid enn det burde.

Gammel 08-02-14, 23:21   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Himmel, det glemte jeg i min oppsummering i HI.
Hadde jeg kunnet bruke tiden jeg bruker på data, software og hardware som jeg ikke skjønner et fnugg av hadde min verden vært et adskillig enklere sted å være.

Omvent i mitt tilfelle: jeg fikser min egen datamaskin og hjelper kollegaer med deres, siden jeg er mye lettere tilgjengelig enn IT-folkene våre.

Gammel 08-02-14, 23:22   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Og jeg synes vel egentlig at det å sette seg inn i programvare som man trenger i jobben er en ganske viktig del av jobben, selv om det ikke står i stillingsbeskrivelsen og selv om man ikke er IT-utdannet.

Gammel 08-02-14, 23:23   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg synes vel egentlig at det å sette seg inn i programvare som man trenger i jobben er en ganske viktig del av jobben, selv om det ikke står i stillingsbeskrivelsen og selv om man ikke er IT-utdannet.

Helt klart. Å sitte på telefonen med it-folka fordi ting ikke virker er også endel av jobben, men ikke mindre irriterende og tidkrevende.

Gammel 08-02-14, 23:30   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Absolutt, men det er en vesentlig forskjell mellom det å skjønne hvordan ting fungerer og det å få ting til å fungere.
Det førse er jeg absolutt i stand til, men alle operasjonene for å komme dit hen er jeg ikke i stand til uten å bruke massevis av tid og energi jeg heller kunne brukt på oppgaver som er mer nærliggende mine stillingsbeskrivelser.

Gammel 08-02-14, 23:34   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i hjemmesykepleien. Med andre ord vi kan og gjør alt ute hos brukere. Vi er skifter lyspærer, vasker opp, skifter på senger, hjelper folk med TV-en, pc-er, telefoner, er psykolog osv. Nevn den ting vi ikke gjør ute hos brukere, i tilegg til alt vi skal gjøre da. På kontoret kan og gjør jeg mye som langt utenfor min stillingsbeskrivelse. Jeg er som poteten kan mye om mye og brukes til alt.

Gammel 08-02-14, 23:37   #20
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Dere som sier dere jobber utenfor stillingsbeksrivelse og utdannelse, - det hadde vært fint å høre hva dere tenker om det, er det greit og en del av jobben eller føles det ugreit på et eller annet vis?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.