Frøsetting 2014
Regner med at det er flere enn meg som sår i disse tider. I dag har jeg sådd tomat, agurk, paprika og chili i ett minidrivhus, koriander, oregano, basilikum og to typer timian i et annet. Og så strødde jeg litt primulafrø i en glasskrukke.
I fjor var det liten framgang i hagen, vi brukte all tid på å rydde og ordne inne. Men hvis finværet fortsetter kan jeg kanskje få begynt allerede nå. Hagen var et villniss da vi flyttet hit, og jeg har drevet forenklingsprosjekt i 7 år. Håper å bli ferdig innen tre år. Årets mål er:
1) Flytte de siste plantene (peoner og liljer) som står midt på plena. Så skal det jevnes ut, jorda fra punkt 2 skal brukes til det. Siden det likevel skal spas opp og ordnes, har jeg planer om en liten potetåker der i år, og så lage sammenhengende plen neste år.
2) Grave ut foran barneromma slik at vi kan lage terasse. Kom omtrent halvveis i fjor, men det er mye arbeid igjen.
3) Det er like mye stein som jord i pkt. 2. Har begynt å lage en steinhage rundt rosene og peonene. Det er dit timianen og deler av primulaen skal.